مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان :

طرح هادی در ۳۴۶ روستای استان زنجان اجرا شده است

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با ارائه آمار و اطلاعاتی از اقدامات این مجموعه در سال گذشته، پروژه های سال جاری را تشریح کرد.

طرح هادی در ۳۴۶ روستای استان زنجان اجرا شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از شبستان ، سجاد صنعتی منفرد،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان امروز(31 فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: بنیاد با 139 نفر پرسنل در استان فعالیت می کند که بالغ بر 50 درصد نیروی انسانی لیسانس و فوق لیسانس با تحصیلات فنی مهندسی هستند.

    وی با اشاره به عمران روستایی و اجرای طرح هادی روستایی گفت: در 346 روستا طرح هادی اجرا شده است.

    این مقام مسوول به تهیه طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی در 730 روستای بالای 20 خانوار اشاره کرد و با تاکید بر اینکه افق طرح ها 10 ساله است، افزود: با اعتبارت بازنگری طرح های هادی را اجرا خواهیم کرد.

    صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهسازی بافت با ارزش روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تهیه و اجرای طرح بهسازی بافت باارزش روستای درسجین ابهر و قلعه زنجان اشاره کرد و گفت: برای برنامه ششم توسعه هم روستاهای قوزلو و خورجهان ماهنشان در دستور کار است.

    وی به تهیه طرح هادی گردشگری روستایی اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت گردشگری روستایی و اشتغال در روستاها این طرح دنبال می شود که در 5 سال گذشته روستاهای گلابر، خوئین، درسجین و ویر تهیه طرح شده است و برای برنامه ششم توسعه هم هفت روستا به این تعداد اضافه می شود.

    این مقام مسوول به تخصیص 44 درصد اعتبارحوزه عمران روستایی برای 116 پروژه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در زمینه فعالیت های عمران روستایی تفاهم نامه هایی با برخی از ارگان ها منعقد شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: فاز نخست طرح اشتغالزایی روستایی در 33 روستای استان اجرا می شود که امسال مراسم کلنگ زنی در روستای پاوه رود اجرا می شود.

    وی به طرح بوم گردی روستایی و ایجاد منطقه تفریحی، توریستی و گردشگری در مناطق مختلف استان زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح برای اجرای مسکن الگو، برگزاری جشنواره روستایی، محوطه سازی سبز و ایجاد چشم انداز روستایی اجرا می شود.

    به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، امسال طرح مجموعه سازی مسکن روستایی با هدف افزایش کیفیت زندگی روستائیان، عدالت محوری، تولید داخلی و اشتغازایی با مدیریت بنیاد و براساس الگوهایی  ارائه شده برمبنای اقلیم روستا اجرا می شود.

    صنعتی منفرد به واگذاری سند اماکن روستایی به تعداد 47 هزار و 147 جلد اشاره کرد و گفت: 3 هزار و 140 قطعه زمین هم به روستائیان واجد شرایط واگذار شده است.

    این مقام مسوول اظهار کرد: تکیمل پروژه گردشگری گاوازنگ، تکمیل پروژه گردشگری محور زنجانرود، فاز نخست پروژه گردشگری جنوب زنجان و احداث 56 باب خانم عالم روستایی از دیگر پروژه های در دست اجرای این بنیاد است.

    به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از 82 هزار و 435 واحد مسکونی روستایی، 38 هزار و 501 واحد مقاوم سازی شدند.

    این مقام مسوول به طرح زلزله فرضی در روستاها اشاره کرد و گفت: به منظور به حداقل رساندن تخریب منازل در هنگام وقوع زلزله ستاد بازسازی در قالب برنامه سه ساله این طرح را تدوین کرده است.

    صنعتی منفرد با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب در حوزه مسکن شهری گفت: تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، تامین مسکن حمایتی، اجرای مسکن انتفاعی، اجرای طرح مسکن مهر و مسکن اجتماعی و بافت های فرسوده، اجرای پروژه هیا تجرای، خدماتی، گردشگری، فرهنگی و هنری و نظارت عالیه بر اجرای پروژه های انجمن خیرین مسکن ساز از اهم این اقدامات است.

    وی به ساخت 116 واحد، طراحی 205 واحد و تامین 276 واحد مسکن شهری براساس بودجه سال جاری اشاره کرد و افزود: پرونده مسکن مهر در زنجان بسته شده است که یک هزار و 241 واحد در دولت تدبیر و امید ساخته شد.

    این مقام مسوول به پروژه های حساب 100 امام در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پروژه 48 واحدی شهرستان سلطانیه و 45 واحدی خرمدره از جمله این طرح هاست و برای تکمیل 209 واحد مسکونی بیش از 589 میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی این حساب اختصاص یافته است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تاکنون 428 واحد از سوی انجمن خیرین مسکن سازی در دست ساخت است.

    برگزاری نماز، پخش اذان حلقومی قبل از نماز، تلاوت قرآن کریم در روزهای زوج هفته، ایراد احادیث اهل بیت و احکام، کلاس های فرهنگی، برگزای دوره های تفسیر قرآن، مفاتیح الحیاه، احکام و رساله آموزشی مقام معظم رهبری، برپایی مسابقه اذان بین کارکنان و فرزندان پرسنل، مسابقه نقاشی با موضوع نماز بین پرسنل، برپایی مسابقه کتابخوانی بین کارکنان و خانواده ها، برگزار جلسات منظم ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر هم به عنوان برنامه های فرهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اعلام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار