مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ثبت روستاهای دارای ارزش تاریخی و گردشگری در مازندران

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: در سال های اخیر تعداد روستاهای دارای ارزش تاریخی و گردشگری در مازندران افزایش یافته است.

افزایش ثبت روستاهای دارای ارزش تاریخی و گردشگری در مازندران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سید مجید هاشمی امروز در نشست خبری در اداره کل بنیاد مسکن مازندران، با بیان اینکه احیای بافت با ارزش روستایی از اهداف این سازمان است، اظهار کرد: روستای کندولوس به عنوان نخستین روستای دارای بافت با ارزش مازندران، پایلوت اجرای این طرح در استان بوده است.

    وی با بیان اینکه امسال سه روستای جدید در مازندران به ‌عنوان روستای دارای بافت با ارزش و تعدادی به عنوان هدف گردشگری معرفی می‌شوند، تصریح کرد: به دلیل اینکه از تمرکززدایی روستاها جلوگیری شود در سال گذشته دو روستای زروم و فریمک به دلیل بافت گردشگری و ویژه مورد توجه و روستای هدف گردشگری معرفی‌شده‌ و امسال نیز دو روستا از توابع بهشهر به این جمع اضافه شدند.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به اینکه روستای یوش زادگاه نیما یوشیج دارای بافت با ارزش گردشگری و تاریخی محسوب می‌شود گفت: مطالعات و تهیه طرح این روستا انجام‌ شده است.

    هاشمی با بیان اینکه حمایت از مددجویان دارای دو و چند معلول از اقدام‌های این نهاد است، خاطرنشان کرد: در سال 95 ساخت 127 واحد آغاز شد که از این تعداد امسال 100 واحد بهره‌برداری شده‌ است.

    وی حمایت و همکاری بانک های مسکن و رسالت را در قالب اعطای تسهیلات تاثیرگذار دانست و با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه برای روستاهای بیش از 20 خانوار باید طرح هادی تهیه شود گفت: برای تمامی روستاهای بیش از 20 خانوار شامل دو هزار و 345 روستا طرح هادی مصوب تهیه‌ شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران، احداث مسکن لزوم بازنگری در برخی طرح‌های هادی روستایی را امری ضروری دانست و افزود: در طرح بازنگری، نیازهای جدید روستا شناسایی می‌شود و در سال گذشته بازنگری طرح هادی 100 روستا مصوب شده است. 913 واحد مسکن در شهرها ساخته شد و عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.

    وی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی را ازجمله طرح‌های این اداره‌کل بیان کرد و گفت: امسال سه هزار و 500 طرح مسکن روستایی در مازندران بهره‌برداری شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه، اجرای طرح هادی بسیار هزینه‌بر است، خاطرنشان کرد: طرح هادی حدود هزار روستا در مازندران اجرایی شد و در این روستاها حداقل یک مرحله طرح هادی انجام‌شده است.

    هاشمی با اشاره به انجام 400 پروژه طرح هادی طی سال گذشته در مازندران اظهار کرد: برخی روستاهای مازندران به‌عنوان روستاهای دارای بافت با ارزش ثبت می‌شوند.

    وی از ایجاد نرم افزار موبایلی برای آسانی دسترسی به تقاضاهای مردمی مبتنی بر ارائه خدمات و دریافت تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: با وجود این سازوکار نیاز به مراجعه فیزیکی مردم به سازمان وجود ندارد.

    هاشمی درباره اعطای تسهیلات به خسارت دیدگان حوادث طبیعی، گفت: عدم همکاری و اعلام مردم برای تصمیم سازی درست در بحث احداث واحدهای مسکونی جدید بعد از حادثه در مدت بازرسی منجر به عدم تعهد سازمان می شود.

    همچنین در خصوص بازسازی ساختمان های روستایی خاطرنشان کرد: برای هر واحد 18 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد اعطا می شود و افرادی که توانایی بازسازی را ندارند از حساب 100 حضرت امام (ره) برای نوسازی این واحدها اقدام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار