مدیران خودروعصر اعتبار

احداث بزرگترین تونل ریلی کشور در لرستان

عصر ساختمان- استاندار لرستان گفت: اشتغال پایدار حاصل حرکت در لایه‌های زیرساختی توسعه است.

احداث بزرگترین تونل ریلی کشور در لرستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  هوشنگ بازوند در شورای اداری شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد: سال گذشته سومین استان از حیث پرداخت تسهیلات رونق تولید بودیم.
    وی ادامه داد: طی این سال‌ها به هیچ وجه نباید از نقش محوری نماینده معزز ولی فقیه در ایجاد وحدت در مسیر توسعه استان چشم‌پوشی کرد.
    استاندار بیان کرد: اولویت استان همواره رونق اقتصادی در سندهای مختلف توسعه بوده و هست.

    بازوند یادآور شد: امسال هم ذیل شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال سند  تولید و اشتغال در پنج محور مشخص تعریف شده و اجرا می‌شود.

    استاندار اضافه کرد:  توجه به تولیدات داخل استان، تامین مالی و سرمایه‌گذاری 6000 میلیارد تومان بخش خصوصی، جذب و توسعه تکنولوژی، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال و توانمندسازی سیاست‌های پنج‌گانه در سند تولید و اشتغال است.

    وی با اشاره به دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز گفت: سفرا و سرمایه‌گذاران استقبال چشم‌گیری از این فرصت‌ها داشته و تفاهم‌نامه‌های متعددی امضا کردند.

    بازوند افزود: سال گذشته شاهد افزایش 21.5 درصدی صادرات استان بوده‌ایم و امسال هدف گذاری برای 28 درصد صورت گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: در آسیب‌شناسی توسعه لرستان از یک طرف باید ضعف زیرساخت‌ها را به مرور رفع کرد و هم از آوار حجیم بیکاری کاست.

    استاندار با بیان اینکه اعتقاد ما توسعه عمیق و زیرساختی است و نه سطحی و جلوی چشمی، گفت: اشتغال پایدار حاصل حرکت در لایه‌های زیرساختی توسعه است.

    وی بیان کرد: در این مسیر قرارگاه خاتم در پروژه‌های گوناگون لرستان را جوانمردانه کمک کرده است.

    استاندار افزود:  اقدامات زیرساختی صورت گرفته پشت صحنه‌های نفس‌گیر، هزینه‌بر و طاقت‌فرسایی دارد که به نظر می‌رسد لایه‌های مردمی جامعه بهتر از ما مسئولان آن را قضاوت و تحلیل می‌کنند.

    مدیر ارشد لرستان اظهار کرد: 70کیلومتر از  آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک در لرستان قرار دارد که در حال حاضر بطور فعال در حال کار بوده و بیش از 3600نفر در آن مشغول کارند.

    وی عنوان کرد: در راه آهن دورود بروجرد خرم‌آباد هم بیش از 1000 نفر مشغول کار هستند و 80 کیلومتر آن فعالانه در حال اجراست. بزرگترین تونل ریلی کشور در این خط آهن در حال اجراست.

    استاندار افزود: در گاز رسانی روستاها طی سه سال و نیم گذشته 700 روستا صاحب گاز شده اند. در تمام دوره های قبل 327 روستا گاز رسانی شده بود.

    بازوند تاکید کرد: آیا احیای پروژه‌های راکد چندین و چند ساله مثل فولاد ازنا ، کشت و صنعت و .... دستاورد اقتصاد مقاومتی نیست؟ البته مردم شریف استان تفاوت عمل و سخنرانی،  فرصت‌سازی و فرصت‌سوزی را به خوبی تشخیص می‌دهند.

    وی ادامه داد: ساختمان جدید استانداری، شروع عملیات کارخانه  لاستیک‌سازی، نجات پارسیلون ، افتتاح پتروشیمی خرم‌آباد و.... همه و همه از دستاوردهای قابل تامل در دو سه سال گذشته است.

    بازوند اضافه کرد: تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر از 1800 تخت به 2260 تخت رسیده است.

    وی تصریح کرد: در بیمارستان‌های کوهدشت، دورود، ازنا، خرم‌آباد و سایر شهرها هتلینگ پیشرفته انجام شده است.

    استاندار گفت: در عمران شهری با اولویت اقدامات زیربنایی چهار پل شهری بزرگ، یک بوستان بی‌نظیر و پیشرفته مینیاتوری و دریاچه توریستی، ساماندهی و دائمی شدن دریاچه کیو، دو برج تجاری و مسکونی زیبا و...  اجرا شده و در حال اجراست.

    وی با اشاره به انتخابات نیز گفت: این انتخابات به فضل الهی با مشارکت بالا، رعایت قانون، امنیت و وحدت تمام تهدیدهای خارجی را به فرصت اقتدار کشور تبدیل خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار