مدیران خودروعصر اعتبار

در پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی صورت گرفت:

قدردانی برنامه اسکان بشر از طرح اندیشه ایران‌شهری و سیاست‌های بازآفرینی ایران در دولت یازدهم

عصر ساختمان- مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر سازمان ملل در پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی به دلیل طرح اندیشه ایران‌شهری و توجه به سیاست‌های بازآفرینی در دولت یازدهم از رئیس جمهور قدردانی کرد.

قدردانی برنامه اسکان بشر از طرح اندیشه ایران‌شهری و سیاست‌های بازآفرینی ایران در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی WAIC با محوریت اهداف توسعه پایدار SDG، شکوفایی شهری CPI، فرصت‌ها و چالش‌ها روز یکشنبه سوم اردیبهشت در شهر تاریخی، فرهنگی قزوین برگزار با حضور رئیس جمهوری، نمایندگان سازمان ملل متحد، سفرا و شهرداران و جمعی از اندیشمندان علوم شهری و علوم دینی کشورهای ایران، ترکیه، عراق، هندوستان، اندونزی، بنگلادش، فلسطین، افغانستان، چین، مراکش، پاکستان و ... در سالن کنفرانس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

    در این مراسم که با موضوع تشریح اهداف توسعه پایدار فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار شد تفاهم‌نامه‌ای علمی، پژوهشی و اجرایی بین رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با شهرداران کشورهای اسلامی، سفرا و نمایندگان سازمان ملل به امضا رسید.

    همچنین در این مراسم رئیس جمهوری طی دریافت لوح تقدیری از سوی خوان کلوس مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر سازمان ملل به دلیل طرح اندیشه ایران‌شهری و بحث بازآفرینی در دولت یازدهم مورد تشویق قرار گرفت.

    متن این تقدیرنامه به شرح زیر است:

    "به پاس قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دستور کار جدید شهری و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در نیل به شهرنشینی پایدار در ایران، کشورهای اسلامی و جهان، برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد از کار انجام شده در زمینه توسعه اجتماعی بازآفرینی شهری توسط طرح ایران-شهر قدردانی می‌کند".

    گفتنی است اندیشه ایران‌شهر، طرح پیشنهادی وزیر محترم راه و شهرسازی است که از سال 94 در قالب یک سلسله نشست هم‌اندیشی آغاز و در حال حاضر در عرصه‌های مختلف راه و شهرسازی مبنای هم راستاسازی برنامه‌های عملیاتی با چشم‌انداز تبیین شده برای مفهوم توسعه در ایران است.

    یکی از برنامه‌های کلیدی در این چارچوب اجرای سیاست بازآفرینی شهری با هدف ارتقای کیفیت زندگی و شاخص‌های زیست‌پذیری در شهرهای کشور است.

    لازم به ذکر است در حال حاضر بیش از یک سوم مساحت شهرهای کشور با چالش و بحران تنزل کیفیت زندگی رو به رو هستند و جمعیتی بالغ بر 19 میلیون نفر در این مناطق با مسایل مختلفی بویژه معضلات اجتماعی، عدم ایمنی و بحران‌های زیست محیطی رو به رو هستند. وزارت راه و شهرسازی دردولت یازدهم، سیاست بهسازی و نوسازی شهری را به عنوان یکی از اولویت‌های بخش مسکن و شهرسازی اعلام و برنامه‌های خود را در این حوزه متمرکز و عملیاتی کرده است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار