مدیران خودروعصر اعتبار

تخلفات در ساخت و سازها اجازه نفس کشیدن به شهرها را نمی دهد

عصر ساختمان- استاندار زنجان گفت: تخلفات در ساخت و سازها اجازه نفس کشیدن به شهرها را نمی دهد و شهرداری ها باید وضعیت تخلفات به خصوص در حوزه اضافه بنا و حذف پارکینگ را ساماندهی کنند.

تخلفات در ساخت و سازها اجازه نفس کشیدن به شهرها را نمی دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا, اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فنی و عمرانی استان زنجان افزود: دولت وارث یک شرایط نامناسبی در حوزه عمرانی کشور است و چند 100 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد.
    وی یادآورشد: هر پروژه عمرانی یک عمر مفید دارد که متاسفانه برخی پروژه ها به دلیل طولانی شدن دوره ساخت، در همان دوره عملیات اجرایی، عمر مفید خود را از دست داده اند و شرایط فنی حاکم بر آنها جای تاسف دارد.
    درویش امیری اظهار کرد: بیش از 20 هزار میلیارد ریال هزینه جاری مورد نیاز این استان و میزان درآمد آن نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال است این در حالی است که بودجه عمرانی زنجان در سال گذشته به یک هزار و 100 میلیارد ریال که فقط 42 درصد آن تخصیص یافت، می رسید.
    استاندار زنجان گفت: این وضعیت محصول، رویکردی است که در دولت های نهم و دهم وجود داشت و به دولت کنونی به ارث رسیده است.
    وی خاطرنشان کرد: دولت برای عبور از چنین شرایطی، تصمیم گرفت بخشی از پروژه های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذر کند اما به لحاظ اینکه مطالعات همه جانبه ای بر روی این پروژه ها انجام نشده است، بخش خصوصی از آن استقبال نکرد.
    درویش امیری ادامه داد: این استان تصمیم به بازنگری در این پروژه ها گرفت تا به این طریق بتوان برخی از آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد.
    استاندار زنجان گفت: این استان در حوزه مسکن به نسبت سایر استان ها وضعیت خوبی دارد و به زودی با بهره برداری از آخرین پروژه های مسکن مهر، پرونده این مسکن در زنجان بسته می شود.
    وی به اجرای طرح های هادی در روستاهای این استان اشاره کرد و از انجام مطالعات اجرای طرح هادی در 730 روستا و بازنگری طرح هادی 100 روستا در سال جاری خبر داد.
    درویش امیری به مصوبه سفر رئیس جمهوری به این استان مبنی بر انتقال گاز به 360 روستا اشاره کرد و از اجرای آن در 160 روستا خبر داد.
    استاندار زنجان گفت: برای بازسازی و نوسازی منازل مسکونی روستایی این استان 498 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و در سال 96 هم 590 میلیارد ریال تسهیلات برای این بخش در نظر گرفته شده است.
    وی با بیان اینکه در حوزه آبرسانی شهری و روستایی هم اقدامات خوبی انجام شده است، ابراز کرد: تا کنون 470 کیلومتر از راه های روستایی این استان آسفالت ریزی شده است.
    درویش امیری به اجرای پروژه 2 خطه کردن خط ریل زنجان - قزوین که مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به زنجان بود اشاره کرد و یادآورشد: پیمانکار متعهد شده است تا طی 18 ماه این پروژه را اجرا و گزارشی از آن ارسال کند.
    استاندار زنجان گفت: هم اکنون این پروژه در سه مرحله از سمت قزوین در دست اجراست که مرحله نخست آن دارای 35 درصد، مرحله دوم 18 درصد و مرحله سوم آن 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
    وی بر لزوم پافشاری بر رعایت نکات فنی در اجرای پروژه ها و ساخت کیفی بناها تاکید کرد و عمر 15 سال برای بناها را تاسف بار خواند.
    درویش امیری خواستار ساخت بناهایی با معماری خاص شد و آن را زمینه ساز احداث بناهایی ماندگار برای آیندگان خواند.
    استاندار زنجان گفت: همه با هم برای احداث چنین بناهایی باید تلاش کنیم و شهرها را به سمت سرمایه گذاری در ساخت و سازهای با کیفیت سوق دهیم.
    وی با بیان اینکه شهرداری به تنهایی قادر به اداره شهر نیست، بر لزوم استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی به خصوص در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد.
    درویش امیری تصریح کرد: کمیسیون ماده 100 برای درآمدهای شهرداری ها پیش بینی نشده بلکه برای اجرای دقیق قوانین و اعمال ضوابط شهرسازی پیش بینی شده است.
    استاندار زنجان گفت: با تخلفات رخ داده در ساخت و ساز شهرها، این مناطق توان نفس کشیدن خود را از دست می دهند و این رویکرد برای نظام شهری کشور سم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار