مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت بیمه برای جبران خسارت دیدگان سیل آذربایجان شرقی

عصر ساختمان- مدیر بیمه ایران در استان آذربایجان شرقی نسبت به جبران خسارت دیدگان ناشی از سیل که زیرپوشش خدمات این شرکت بودند در سریع ترین زمان اعلام آمادگی کرد.

پرداخت بیمه برای جبران خسارت دیدگان سیل آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران,فرامرز قهرمانی مدیر بیمه ایران در استان آذربایجان شرقی با ابراز همدردی با خانواده های داغدار حادثه سیل گفت: درپی وقوع این حادثه تأسف بار در استان آذربایجان شرقی، تیمی از کارشناسان این شرکت به محل حادثه اعزام و با همکاری و تعامل خوب فرمانداری های آذرشهر و عجبشیر، میزان خسارت بررسی شد.

    وی با اعلام اینکه در شهرستان آذرشهر تعداد 5 دستگاه خودرو و در شهرستان عجبشیر نیز یک دستگاه خودرو وانت خسارت دیده در اثر این سیل دارای بیمه نامه شخص ثالث نزد بیمه ایران بودند، گفت: با توجه به زمان وقوع این حادثه که در ماه رجب (یکی از ماه های حرام) اتفاق افتاده، طبق قانون جدید بیمه های شخص ثالث، دیه سرنشینان خودروهای حادثه دیده، بر اساس نرخ دیه در ماه حرام یعنی 280 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. 

    قهرمانی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا خسارت مالی خودروها نیز پرداخت می شود یا خیر، اظهارکرد: با توجه به اینکه سیل بعنوان یکی از بلایای طبیعی، عامل وقوع حادثه و خسارت وارده به خودرو ها بوده است، برای جبران خسارت مالی، دارندگان خودرو می بایست بیمه بدنه داشته باشند که طی بررسی های بعمل آمده در حادثه آذرشهر، متأسفانه از مجموع خودروهای حادثه دیده تنها یک خودرو دارای بیمه نامه بدنه بوده و خسارت مالی وارده به این خودرو در سریعترین زمان پرداخت خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: چنانچه شخصی چند نوع بیمه نامه داشته باشد از همه این بیمه نامه ها تا سقف 800 میلیون تومان که بیمه مرکزی تعیین کرده می تواند خسارت دریافت کند.

    قهرمانی با اشاره به اینکه از مجموع افراد جان باخته در حادثه سیل آذربایجان شرقی تنها 2 نفر از سرنشینان خودروها در شهرستان آذرشهر دارای بیمه نامه عمر و پس انداز بودند که بیمه ایران غرامت فوت این دو عزیز از دست رفته را نیز طبق تعهدات مندرج در بیمه نامه به خانواده هایشان پرداخت خواهد کرد.

    مدیر بیمه ایران در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: 280 میلیون تومان هم بعنوان دیه به وراث جان باخته های این حادثه پرداخت می شود. 

    قهرمانی در ادامه گفت: در صورتی که بقیه جان باختگان این حادثه در روستای چنار شهرستان عجبشیر و آذرشهر دارای بیمه نامه حوادث یا بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری یا به عبارت بهتر بیمه زندگی بودند، غرامت فوت در اثر حادثه نیز به وراث آنان تعلق می گرفت.

    وی اظهارکرد: این گونه حوادث لزوم بهره مندی بیشتر مردم از پوشش های مختلف بیمه ای، به خصوص بیمه زندگی، بیمه حوادث و بیمه آتش سوزی را بیش از پیش مشخص می کند.

    قهرمانی اعلام کرد: این شرکت، به منظور کاهش آلام خانواده های داغدیده این حادثه با همکاری فرمانداران شهرستان های آذرشهر و عجبشیر تمامی امور مربوط به تشکیل و تکمیل پرونده و نیز پرداخت خسارت را در محل فرمانداری این شهرستان ها و بلافاصله پس از دریافت گزارش های لازم از مراجع ذیربط انجام خواهد داد. 

    وی در پایان یک بار دیگر از مردم خواست به مقوله بیمه به چشم هزینه نگاه نکنند، بلکه بیمه و به ویژه بیمه زندگی را پشتوانه و دلگرمی خود در آینده و در زمان حادثه تلقی کرده و از پوشش های مختلف بیمه ای استفاده کنند.

    حادثه سیل روز 25 فروردین در آذربایجان شرقی موجب خسارت دیدن زیرساخت های خدماتی، اراضی زراعی و باغی و همچنین جان باختن 43 تن شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار