مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری سراسر کشور در مریوان

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: ۲۰۰راهنمای گردشگری از ۲۹استان کشور برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری مریوان به این شهرستان سفر کرده‌اند.

برگزاری گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری سراسر کشور در مریوان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: جاذبه‌های گردشگری کردستان برای بسیاری از راهنمایان گردشگری کشور ناشناخته است و این گردهمایی می‌تواند گامی بزرگ در شناساندن این توانایی داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه مریوان از شهرستان‌های دارای پتانسیلهای بالای گردشگری طبیعی، تجاری و فرهنگی است گفت: این گردهمایی زمینه ساز معرفی هرچه بیشتر این شهرستان بوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به سمت این منطقه سفر کنند تا شاهد رونق بیشتر گردشگری این شهرستان باشیم.

    به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، جوانان مریوانی و کارگروه مردمی توسعه بازار مریوان و آژانس‌های مسافرتی و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی با شناسایی مشکلات حوزه گردشگری این شهرستان توانستند با همکاری و همفکری، قدمهای بسیار مثبتی در زمینه جبران کاستی‌های گردشگری در این شهرستان بردارند.

    علوی افزود: این گردهمایی که با حضور 200راهنمای گردشگری از 29استان کشور برگزار شده است و انتظار می‌رود این همکاری و همدلی به جایگاه اصلی خود در صنعت گردشگری برسد.

    وی با دعوت از تمامی مدیران آژانس‌های خدمات مسافرتی کشور برای برنامه ریزی تورهای گردشگری به سمت استان کردستان گفت: این اداره کل با همکاری سایر بخش‌های خصوصی و دولتی آماده همکاری با دفاتر خدمات مسافرتی است.

    استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار