مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

کمترین تنش در چهار سال گذشته میان کارگر و کارفرما وجود داشت

عصر ساختمان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت: با تلاش هایی که انجام شده، شاهد کمترین تنش ها در چهارسال گذشته میان کارگر و کارفرما بودیم.

کمترین تنش در چهار سال گذشته میان کارگر و کارفرما وجود داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا،علی ربیعی افزود: نیاز ایران امروز نیاز به برانگیختن درونی است و آنچه رهبری چند سالی است در مورد اقتصاد مقاومتی می گوید، بدین معنی است که کشور برای اینکه بتواند پرقدرت و با عظمت شود باید در یک فرصت محدود خود را نیرومند سازد و جامعه به یک جامعه تولید و اشتغال محور تبدیل شود.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در جامعه تولید محور، پول، پول نمی آورد و سفته بازی جایی ندارد، بلکه تولید و کارگر در آن شرافت دارند.
    این مقام مسئول اظهار کرد: امسال باید همه ارکان جامعه و سیاست و فرهنگ، تولید محور شوند و کرامت انسانی در آن ها اتفاق بیفتد.
    ربیعی ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد گفتمان اشتغال در کشور گفت: در چهار سالی که این گفتمان ایجاد شده است، بچه کارگر بودن حرمت پیدا کرده است و من خود افتخار می کنم که کارگر زاده بوده و خود نیز کارگر بوده ام و سختی های زندگی کارگری را به خوبی می دانم.
    وی همچنین به کاهش حوادث ناشی از کار و ایجاد 2 میلیون شغل جدید در چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: البته این مطلوب نیست و تلاش ها ادامه دارد، زیرا به دلیل ضعف بازار کار، اگر پیش تر باید سالیانه 700 هزار شغل ایجاد می شد، امروز باید یک میلیون و 200 هزار شغل جدید ایجاد شود.
    ربیعی در مورد کارهای صورت گرفته برای اقتصاد مقاومتی گفت: زیر فرماندهی کمیته اشتغال ایجاد شده است و طرح قابل قبولی را دنبال می کنیم که در آن، سرمایه گذاری، رشد و اشتغال ایجاد می کند.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین یک برنامه دهگانه به طور آزمایشی در چند استان کشور اجرا شده در آن برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید، مشوق های خوبی پیشنهاد شده است.
    ربیعی ادامه داد: همچنین در سایه رهنمودهای رهبری، طوری برنامه ریزی کرده ایم که مزد بر تورم پیشی گیرد، کارگران بیمه داشته باشند، حاشیه نشین ها فاقد دفترچه سلامت، تحت پوشش قرار گیرند و قدرت خرید افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو