مدیران خودروعصر اعتبار

پذیرش ایده‌های تامین مالی مسکن

عصر ساختمان- «مرکز توسعه کارآفرینی» برای حمایت موثر از ایده‌های مرتبط با نظام تامین مالی مسکن و بخش ساختمان راه‌اندازی می‌شود.

پذیرش ایده‌های تامین مالی مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، این مرکز که در بانک عامل بخش مسکن تاسیس خواهد شد، امکان تکامل ایده‌های مرتبط با «ارائه خدمات نوین در حوزه‌های ساخت و ساز، تجهیزات صنعتی و هوشمند ساختمانی، خدمات نوین معاملات مسکن، ابزارهای تامین مالی و همچنین خدمات پولی_بانکی» و تبدیل آنها به محصول تجاری را فراهم می‌کند. هدف کلیدی از راه‌اندازی این مرکز، «جذب صاحبان ایده و انواع پشتیبانی از آنها برای تبدیل ایده‌ها به محصول تجاری قابل‌عرضه به بازار مصرف» عنوان شده است.

    در این‌باره، محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد: بانک با ایجاد این مرکز، ضمن آمادگی کامل برای پذیرش همه ایده‌های موجود در حوزه‌های کارآفرینی مرتبط با بخش مسکن و بازار پول و حمایت جدی_عملیاتی از آنها، درنظر دارد فکرهای خلاق را خیلی سریع و در عرض کمتر از ٨ ماه، به محصولات تجاری و متولد شدن شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات مرتبط تبدیل کند. بت‌شکن نحوه کار و سرویس‌دهی در مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن را به شکل زنجیره‌ای مرکب از سه حلقه تشریح کرد که مجموعه‌ای از خدمات و سرویس‌ها در قالب «انکوباتور»، «استارت‌آپ» و «شتاب‌دهنده‌» می‌شود.

    مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن، در اولین مواجهه با یک ایده که مالک آن ایده، به بانک معرفی می‌کند، خدمات «انکوباتور» برای رشد اولیه ‌ایده را به مالک ارائه می‌کند. این خدمات شامل تجهیزات اولیه‌ای همچون دفتر کار و لوازم اداری موجود در آن، اینترنت پرسرعت و تجهیزات رایانه و کتابخانه است تا امکان تبدیل ایده به محصول اولیه فراهم شود. در کنار حلقه اول خدمات‌دهی این مرکز –حلقه مربوط به خدمات انکوباتوری- پروسه تکامل ایده‌های نوین مرتبط به بخش مسکن و پولی، از طریق حلقه دوم یعنی خدمات «استارت‌آپ»، توسط مرکز توسعه کارآفرینی راهبری می‌شود.

    خدمات «استارت‌آپ» شامل مجموعه‌ای از کارها و خدماتی است که از ارائه «مشاوره حقوقی برای ثبت شرکت و ثبت اختراع و ثبت برند تجاری» شروع شده و در نهایت به تدوین اساسنامه و ثبت شرکت ختم می‌شود. حلقه سوم از زنجیره خدمات مرکز توسعه کارآفرینی به «شتاب‌دهنده» مربوط است. در قالب این حلقه، هدف آن است که بدون فوت‌وقت، تکلیف «موفقیت» یا «شکست» فرآیند تبدیل ایده به محصول تجاری روشن شود و امکان فروش محصول، مورد آزمون و بررسی نهایی قرار بگیرد. حلقه «شتاب‌دهنده» شامل خدماتی همچون آموزش مدیریتی به صاحبان ایده است که اغلب، متخصصان فنی و دانشجویان تازه فارغ‌التحصیل شده یا در حال تحصیل هستند که باید با فنون مدیریت، بازاریابی و سایر مولفه‌های موردنیاز برای ورود به محیط کسب و کار، آشنا شوند.

    در قالب این حلقه از خدمات مرکز، مسائل و موضوعات مدیریتی، بازاریابی، نحوه تهیه طرح‌های توجیهی و اقتصادی، نحوه امضای قراردادهای تجاری، چگونگی تاسیس شرکت و مباحث بیمه، تامین‌اجتماعی، مالیات و مشاوره‌های مرتبط با آن، به صاحبان ایده و دارای محصول اولیه ارائه می‌شود. در صورتی که ‌ایده اولیه، بعد از عبور از زنجیره خدمات مرکز توسعه کارآفرینی، قابلیت محصول‌شدن برای عرضه به بازار را پیدا کند، متناسب با نوع محصول که می‌تواند برای «بخش مسکن و ساختمان»، «حوزه بانکداری» یا «خدمات نوین تامین مالی»، قابل مصرف و استفاده باشد، آن محصول از سوی زیرمجموعه‌های بانک مورد حمایت قرار می‌گیرد. برای این منظور، برنامه تاسیس و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه پیش‌بینی شده است. این صندوق‌ها با خرید سهام شرکت‌های تازه تاسیس، از آنها حمایت به‌عمل می‌آورند.این مرکز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاسیس خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار