مدیران خودروعصر اعتبار

راه‌آهن همدان به پایان عملیات ریل‌گذاری رسیده، نه بهره‌برداری نهایی

عصر ساختمان- معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به پایان عملیات روسازی راه‌آهن شهر همدان اظهار کرد: تمام طول ۲۶۷ کیلومتری این مسیر ریل‌گذاری شده و از این رو رسما پایان عملیات اجرایی را اعلام کردیم.

راه‌آهن همدان به پایان عملیات ریل‌گذاری رسیده، نه بهره‌برداری نهایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، جبارعلی ذاکری افزود: پایان عملیات ریل‌گذاری به هیچ عنوان به معنی افتتاح و بهره‌برداری نهایی نیست. هر چند در حال حاضر از نظر زیرساختی امکان تردد قطارها و رفت و آمد ریلی وسایل حمل‌کننده تجهیزات وجود دارد، اما هنوز راه‌آهن همدان به بهره‌برداری نرسیده است.

    وی با بیان اینکه برای نهایی شدن بهره‌برداری از این خط ریلی حدودا به 45 روز زمان احتیاج خواهد بود، ‌ عنوان کرد: در طول این مدت از یک سو مراحل پایانی کار بر روی ایستگاه‌های این مسیر انجام خواهد شد تا شرایط آنها برای پذیرا شدن تعداد زیاد مسافران فراهم شود. از سوی دیگر روی خط ریلی تست‌های سرد و گرم انجام می‌شود تا امکان آن وجود داشته باشد که سرعت حرکت قطارها به سرعت در نظر گرفته شده در برنامه‌ریزی‌های ابتدایی برسد.

    معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره آخرین وضعیت پیشرفت ایستگاه‌های راه‌آهن مسیر همدان نیز گفت: در حال حاضر این ایستگاه‌ها توانایی جابجایی مسافران در بهره‌برداری اولیه را دارند و می‌توان انتظار داشت که حرکت یک قطار در طول روز در آنها انجام شود اما مراحل پایانی کار روی آنها نیز ادامه دارد تا در زمان بهره‌برداری نهایی هیچ مشکلی در زمینه پذیرش مسافران به وجود نیاید.

    ذاکری با اشاره به تغییری که در محل اصلی ایستگاه راه‌آهن همدان در نظر گرفته شده است، توضیح داد: در ابتدا ایستگاه اصلی همدان حدود 14 کیلومتر خارج از مرکز شهر تعریف شده بود که با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تفاوت داشت. با دستور مقام عالی وزارت طراحی دوباره ایستگاه همدان در نقطه مرکزی شهر در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم با یک برنامه‌ریزی جدی ظرف مدت 18 ماه این ایستگاه در داخل شهر به بهره‌برداری برسد.

    وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به همدان در روزهای آینده تصریح کرد: در این سفر دکتر روحانی رسما اتمام عملیات اجرایی در پروژه ریلی همدان را اعلام می‌کند و در کنار آن کلنگ‌زنی دو پروژه را نیز در دستور کار خواهند داشت. از یک سو فرآیند ساخت ایستگاه داخل شهر همدان با حضور رئیس‌جمهور کلید خواهد خورد و از سوی دیگر شروع ریل‌گذاری همدان به سمت سنندج را نیز در دستور کار خود خواهیم داشت.

    در طول روزهای گذشته برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، افتتاح راه‌آهن همدان به مسائل تبلیغاتی باز می‌گردد و هنوز این پروژه به مرحله افتتاح رسمی نرسیده است. صحبت‌های مدیران شرکت ساخت نشان از آن دارد که تفکیک دقیقی میان مرحله اتمام عملیات ریل‌گذاری و افتتاح نهایی صورت گرفته و هیچ بهره‌برداری سیاسی از این پروژه اتفاق نخواهد افتاد.

    این تفکیک از سوی دولت یازدهم در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های پایانی دولت نهم خط آهن تهران – شیراز بدون رسیدن به مراحل پایانی کار خود به بهره‌برداری نهایی رسید که این مسئله باعث شده این خط آهن با وجود گذشت حدود هشت سال از عمرش هنوز با مشکلات زیرساخت جدی دست و پنجه نرم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار