مدیران خودروعصر اعتبار

وجود ۹۰۰۰ واحد مسکونی در بستر رودخانه و مسیل‌ها

عصر ساختمان- استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با اداره‌ی آب و منطقه‌ای استان برای باز گشایی مسیر رودخانه‌ها هستند.

وجود ۹۰۰۰ واحد مسکونی در بستر رودخانه و مسیل‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، اسماعیل جبارزاده در جلسه‌ی کارگروه برنامه ریزی و توسعه‌ی استان با اشاره به سیل اخیر در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه و تمامی دستگاه‌های اجرایی مسیل گشایی  را در اولویت ماموریت خود قرار داده‌اند و بنیاد مسکن در روستاهایی که خانه‌ها در مسیل‌ها ساخته شده‌اند، همکاری لازم را خواهد کرد.
    وی ادامه داد: با توجه به اوج خسارات در سیل اخیر استان، بازگشایی مسیل‌ها و رفع ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها با مدنظر قرار دادن حق و حقوق قانونی و غیرقانونی اشخاص، توسط سازمان آب‌ و منطقه ای استان و همکاری همه‌ی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.     استاندار آذربایجان شرقی خواستار بازبینی و بازنگری تمامی مجوزات اخذ شده ساخت‌وساز در گذشته شد و گفت: در سطح استان پل‌ها وعبورهای موقت که  از لحاظ کارشناسی و فنی غیر اصولی است، باید مورد بررسی علمی و دقیق فنی قرار گیرند.
    وی تاکید کرد: لازم است روستاهایی که در آن‌ها ساخت‌وساز غیرمجاز و تصرف بسترها انجام گرفته است، شناسایی شده و بلافاصه ستاد مدیریت بحران عملیات بازگشایی را در این مناطق انجام دهد .     جبارزاده ادامه داد: حدود 9 هزار واحد مسکونی در بستر رودخانه و مسیل‌ها وجود دارد، به همین دلیل بررسی و مسیر گشایی  زمان بر خواهد شد. و این پروسه  با حکم قانونی و قضایی بررسی می‌شود؛.ضرورت دارد برای این بحث‌ها وقت کافی در نظر گرفته شود؛ چرا که جان هر شهروند آذربایجانی عزیز است.    وی ادامه داد: با متجاوزین به حریم‌های رودخانه قاطعانه برخورد خواهیم کرد، هر فردی که مجوز عبور غیراصولی را می‌دهد، باید پاسخگوی تبعات دردناک آن باشد.
    استاندار آذربایجان شرقی ضمن قدر دانی از اداره کل هواشناسی استان تاکید کرد: با توجه به تغییر اقلیم، تجهیزات اداره ی هواشناسی پاسخگوی پیشگیری برای این بحران ها نیست؛ ضروری است سازمان هواشناسی تجهیزات را متناسب با تشخیص‌های منطقه‌ای و نقطه‌ای بروز رسانی کند تا در زمان بحران بتوان در زمان و مکان دقیق‌تر حضور داشت.
    وی با اشاره به روز شورا و نقش مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد:مردم با حضور در انتخابات و آرای خود وظیفه ی ملی و دینی خود را به انجام می رسانند؛ چرا که این برنده بودن با حضور مردم میسر خواهد شد. مردم در این رقابت با روحیه ی خدمت گذاری در سطح روستاها و شهرها در قالب شورای اسلامی به حاکمیت کشور خود کمک می کنند.ش

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار