مدیران خودروعصر اعتبار

از سوی راه آهن ایران؛

سند چشم انداز راه آهن خاورمیانه تدوین شد

عصر ساختمان- مدیرکل بین الملل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سندی تحت عنوان چشم انداز وضعیت فعلی راه آهن خاورمیانه و آینده آن تهیه شده که مبنای فعالیت مجمع راه آهن خاورمیانه قرار خواهد گرفت.

سند چشم انداز راه آهن خاورمیانه تدوین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، عباس نظری در نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه ای روسای راه آهن های خاورمیانه که پیش از ظهر امروز در شرکت راه آهن برگزار شد با اشاره به همکاری خوب اعضای این مجمع در منطقه خاورمیانه گفت: جلسات مجمع راه آهن خاورمیانه به طور منظم در هر سال دو بار و به میزبانی یکی از اعضا تشکیل می شود. در این نشست قرار است فعالیت های شش ماهه اول سال 2017 شروع شود.

    مدیرکل بین الملل شرکت راه آهن ادامه داد: سندی به عنوان «چشم انداز از وضعیت فعلی راه آهن های خاورمیانه، حرکت در مسیر صحیح» با تلاش اعضای مجمع منطقه خاورمیانه تهیه شده که در آن وضعیت فعلی راه آهن کشورهای عضو این مجمع و همچنین پروژه های مختلف ریلی که در حال تکمیل هستند معرفی شده است.

    به گفته این مقام مسئول در شرکت راه آهن، این سند شامل چهار بخش اصلی معرفی هر کشور، وضعیت حمل و نقل آن به صورت کلی، وضعیت حمل و نقل ریلی کشور عضو مجمع به صورت گسترده، اطلاعاتی از راه آهن کشور عضو و همچنین تاریخچه و پروژه های ریلی در دست ساخت آن کشور می شود.

    نظری با درخواست از اعضای کشورهای عضو مجمع راه آهن خاورمیانه برای همکاری با دفتر منطقه مجمع در تهران برای تهیه و تکمیل این سند افزود: در اجلاس آینده این مجمع سند دیگری با موضوع کریدورهای عبوری از منطقه خاورمیانه که نقش پیوند میان آسیا و اروپاست ارائه و رونمایی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه سمینار امروز با هدف آشنایی مدیران شرکت های راه آهن خاورمیانه از زیرساخت های ریلی ایران است، افزود: این سمینار در سه حوزه مهم خط و زیربنا، علائم و ارتباطات و مدیریت دارایی ها متمرکز خواهد شد. همچنین وضعیت پروژه های جاری مجمع راه آهن خاورمیانه در بخش های استانداردسازی بین المللی و حوزه ریلی و دیجیتال سازی شبکه ریلی کشورها بحث و بررسی خواهد شد.

    مدیرکل بین الملل شرکت راه آهن تصریح کرد: این اداره کل که مدیریت وبسایت مجمع راه آهن خاورمیانه را در اختیار دارد در اقدامی گسترده مطالب سایت از جمله اسناد مختلف، اطلاعات مربوط به شبکه ریلی کشورهای عضو و اطلاعات و همچنین نقشه جدید راه آهن خاورمیانه را به روزرسانی کرده است.

    وی در پایان برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در تهران از تاریخ 25 تا 28 اریبهشت را یادآور شد و از اعضای این مجمع خواست با حضور در این نمایشگاه به معرفی صنایع و خدمات شرکت های راه آهن خاورمیانه بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار