مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب سند رویکردهای کلی حفاظت محدوده های فرهنگی تاریخی

عصر ساختمان- سند رویکردهای کلی حفاظت و احیای محدوده‌های فرهنگی تاریخی به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران رسید

تصویب سند رویکردهای کلی حفاظت محدوده های فرهنگی تاریخی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید ایزدی با اشاره به تصویب حافظت از محدوده های تاریخی گفت:  در پی تصویب محدوده‌های تاریخی 168 شهر ایران در شورای عالی شهرسازی و معماری در آبان ماه 1394، عباس آخوندی وزیرراه و شهر سازی طی نامه‌ای خطاب مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران؛محمد سعید ایزدی خواستار اتخاذ رویکرد ایران شهری در تبیین سیاست باز آفرینی شهری و پیشبرد عملکرد یکپارچه شهری در محدوده بافت‌های تاریخی این شهر‌ها و تدوین و ابلاغ دستورالعملی روشن برای برنامه ریزی و اقدام دراین زمینه شد.

    وی در ادامه توضیح داد:  وجود 168 شهر تاریخی در ایران نشان ازمیراث گران بهایی است که تمدن ایران در خود جای داده است. همچنین، نشان از زنده بودن اندیشه ایرانشهری است. هر یک از این شهر‌ها جلوه‌ای از تحقق کالبدی و فرهنگی ایران شهراست. 

    معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت:وزیر راه و شهر سازی ضمن اینکه نحوه برخورد و مواجه شدن با باز آفرینی این بافت‌ها را بزرگترین چالش می‌خواند ، رویکرد تخریب و جابجایی ساکنان این بافت‌ها دربازار مکاره مستغلات ایران کم طرفدار ندارد، طی این نامه دستور می‌دهد که امر باز آفرینی محدوده‌های بافت تاریخی با حفظ اصالت آن‌ها، پذیرفتن منبع الهام بودنشان و بهره گیری از میراث و کارکردهای فرهنگی، تجاری و مسکن آن‌ها در متن سبک زندگی امروزین باز تعریف شوند و باز آفرینی محدوده‌های بافت تاریخی در دستور کار 168 شهر مذکور قرار گیرد.

    براساس این گزارش نامه وزیر راه و شهر سازی به مدیر عامل شرکت عمرا ن و بهسازی شهری ایران؛ به این شرح است:

    بر این اساس، پیرو مصوبه مورخ 27 / 7 / 94 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، موضوع ابلاغ محدوده بافت تاریخی 168 شهر کشور و همچنین نامه ابلاغی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به شماره 02 / 100 / 42491 مورخ 4 / 08 / 1394 موضوع ابلاغ رویکرد ایران شهری در بازخوانی و بازآفرینی این عرصه‌های ارزشمند و ضرورت تهیه دستورالعملی برای تحقق این هدف، شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه مورخ 11 / 02 / 96 مصوبه زیر را در سیزده بند به عنوان رویکرد اصلی تهیه سند واحد حفاظت از بافت‌های تاریخی-فرهنگی، به تصویب رساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو