مدیران خودروعصر اعتبار

بهسازی روستای بیژن آباد ملایر افتتاح شد

عصر ساختمان- بهسازی روستای بیژن آباد ملایر روز پنجشنبه با حضور استاندار همدان، نمایندگان ملایر، فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهسازی روستای بیژن آباد ملایر افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، استاندار همدان در این آیین با اشاره به خدمات ارزنده دولت یازدهم در بهسازی روستایی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید 62 درصد از روستاهای این استان بهسازی شدند، در حالیکه این میزان در کل کشور 42 درصد است.
    محمدناصر نیکبخت تاکید کرد: نیاز است روستاییان برای استفاده از تسهیلاتی که دولت یازدهم برای نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در اختیار آنها قرار داده، اقدام کنند، من نیز قول می دهم مشکلات و موانع بانک های استان را برای ضمانت حل کنم.
    وی با بیان اینکه بهسازی روستای بیژن آباد ملایر دستور ویژه رئیس جمهوری بوده است، گفت: با توجه به اینکه دکتر روحانی در سال های 44 و 45 قبل از انقلاب به مدت 2 سال به عنوان مبلغ در این روستا زندگی کرده، به این منظور دستور ویژه برای بهسازی روستا و رفع سایر مشکلات بیژن آباد را صادر کرد.
    نیکبخت با مهم برشمردن انتخابات 29 اردیبهشت ماه تاکید کرد: از همه مردم انتظار دارم در 29 اردیبهشت ماه حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند و به دنیا نشان دهند که همچنان پشتوانه محکمی برای نظام جمهوری اسلامی هستند.
    نماینده مردم ملایر در مجلس و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم نیز بیان کرد: اهداف دولت ها در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به سمت و سوی توسعه و عمران روستایی بوده و تاکنون موفق عمل کرده اند.
    محمد کاظمی ادامه داد: بیش از 38 هزار روستا در کشور داریم که ارایه خدمات در این روستاها در دوران پیروزی انقلاب با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
    وی افزود: این خدمات بویژه در دولت یازدهم با قیمت نفت 35 و 40 دلار به خوبی ادامه پیدا کرد و با وجود این همه امنیت و آسایش در کشور شاهد حضور سرمایه گذاران، بازتولید واحدهای صنعتی و عمران و آبادانی روستاها هستیم.
    دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز مردم را شایسته ارایه بهترین خدمات بویژه در روستاها دانست و گفت: اهالی روستاها باید برای نوسازی و مقاوم سازی مسکن خود از تسهیلاتی که دولت یازدهم در اختیار آنها قرار داده، استفاده کنند.
    حجت الاسلام احد آزادی خواه پرداخت قسط اول یارانه سبزه به کشاورزان را خدمتی دیگر از دولت یازدهم به روستاییان برشمرد و افزود: با پیگیری های انجام شده پرداخت یارانه سبزه توسط دولت مصوب شد و مابقی مبلغ یارانه نیز در قسط های بعدی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز بیان کرد: این استان دارای 941 روستای بالای 20 خانوار است که تاکنون بهسازی فاز نخست 595 روستا انجام شده است.
    حسن ظفری ادامه داد: سال 94 بالغ بر 95 روستا عملیات آسفالت آنها انجام شد که سال گذشته این تعداد به 105 روستا رسید و بنا داریم تعداد این روستاها را در عملیات آسفالت ریزی در سال 96 به 150 روستا افزایش دهیم.
    وی در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی نیز بیان کرد: تاکنون بالغ بر 85 هزار واحد مسکن روستایی پایان کار صادر شده که بیش از 100 هزار فقره تسهیلات نوسازی مسکن روستایی پرداخت شده است.
    ظفری با اشاره به رشد 49 درصدی نوسازی مسکن روستایی و 28 درصدی بهسازی روستایی طی چند سال گذشته در استان همدان گفت: از 173 روستای دارای سکنه در ملایر نیز تاکنون عملیات بهسازی در 88 روستا اجرا و 60 روستا به بهره برداری رسیده و 28 روستا نیز در دستور کار است.
    وی ادامه داد: تاکنون بیش از 15 هزار واحد مسکن روستایی ملایر از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی استفاده کرده اند و بالغ بر 19 هزار فقره سند مالکیت صادر شده که 82 درصد از اماکن روستایی این شهرستان دارای سند مالکیت رسمی هستند.
    ظفری در خصوص بهسازی روستای بیژن آباد نیز گفت: در این راستا 9 هزار مترمربع آسفالت ریزی، 2 هزارو 400 مترمربع پیاده رو سازی و یک هزار و 400 مترمربع جدولگذاری انجام شده و 51 واحد در این روستا مقاوم سازی شده است.
    شهرستان ملایر دارای 208 روستا است که طرح هادی برای همه روستاها تهیه شده و بهسازی 88 روستا در حال انجام است که تاکنون بهسازی 60 روستا به بهره برداری رسیده است.
    این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار