مدیران خودروعصر اعتبار

ربیعی با حضور در معدن "زمستان یورت"مطرح کرد؛

نوسازی تجهیزات معادن در دستور کار قرار گرفت

عصر ساختمان- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:کمیته ای برای بررسی بیمه کارگران معادن تشکیل می شود.

نوسازی تجهیزات معادن در دستور کار قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در میان معدنچیان گفت: در صورتی که پیمانکاران معادن، بیمه‌ کارگران را رد نکرده باشند طبق بخشنامه‌‌ای که مصوب شده کارفرمای اصلی باید پیمانکار را تغییر دهد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در معدن زمستان یورت درباره این حادثه گفت: این حادثه بسیار تاسف‌برانگیز است. این‌ کارگران با جانشان کار می‌کنند.

    وی با تاکید براینکه کار در معدن یکی از سخت‌ترین شغل‌هاست، بیان کرد: متاسفانه در این حادثه هم کارگران از دست رفتند و هم کودکانی یتیم شدند و هم زنانی بیوه شدند و این مسئله برای ما تاسف‌ بار است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معدن جز مکان‌های پرریسک است، تصریح کرد: امروز ما تا عمق 1400 متر رفتیم و به محل حادثه رسیدیم. معتقدم ما نیاز داریم تا درباره تمام تجهیزات و ایمنی معادن‌مان تجدید‌نظر کنیم.

    دکتر ربیعی تاکید کرد: معادن ما 40 ، 50 ساله هستند و این قابل کتمان نیست که تجهیزات آنها کهنه باشد هر چند بیشتر قواعد و استانداردها در اینجا رعایت شده است.

    وی توضیح داد: با آقای نعمت‌زاده درباره نوسازی همه معادن صحبت کردیم و آن را در دستور کار قرار دادیم. همچنین برای این ماجرا هم کمیته‌ای تشکیل دادیم که همه موارد را بررسی می‌کنند حتی برای اینکه این کمیته آزاد اندیشانه‌تر نظر دهد یک کارگر معدن در کنار کارشناسان ایمنی در این کمیته حضور دارد تا یک گزارش جامع بدست آید و ما آن را مبنای کار خود قرار دهیم.

    وزیر کار تاکید کرد: با توجه به سختگیری‌هایی که شده باز هم در پیمانکاری‌ها حق بیمه رعایت نشده و برای این موضوع نیز کمیته‌ای تشکیل دادیم و هر کسی می‌تواند با مراجعه به آن اظهارات خود را بگوید البته این کمیته مختص به این معدن نیست و در دیگر معادن اگر پیمانکاران بیمه‌ را رد نکرده باشند طبق بخشنامه‌‌ای که مصوب شده کارفرمای اصلی باید پیمانکار را تغییر دهد و معتقدم این حق باید ایفا شود و ما هم به دنبال حق بیمه کارگران هستیم.

    دکتر ربیعی با اشاره به پرداختی‌های معدن «زمستان یورت» گفت: خوشبختانه معوقات سال 95 در این معدن پرداخت شده و ما به شما وعده می‌دهیم که تا پایان تحقق حقوقتان در کنار شما باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار