مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان:

کمیسیون ترویج مقررات ملی ساختمان تشکیل می‌شود

عصر ساختمان- عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، پیشنهاد تشکیل کمیسیون مقررات ملی و کنترل ساختمان را در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان داد و گفت: کمیسیون می‌تواند به عنوان مرجع مناسب در استان‌ها و همچنین در شورای مرکزی در راستای ترویج قانون در جامعه گام بردارد.

کمیسیون ترویج مقررات ملی ساختمان تشکیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طاهره نصر گفت: طبق بند 3، 4، 5، 7 و 9 از ماده 2 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تنسیق امور مربوط به مشاغل و حرفه‌های فنی و مهندسی، تأمین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در کشور، ترویج مقررات ملی ساختمان و افزایش بهره‌وری، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات، وضع مقررات ملی ساختمان در جهت حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و فضاهای شهری و الزام به رعایت مقررات ‌ملی‌ ساختمان از سوی تمام دستگاه‌ها تأکید شده است.

    وی ادامه داد: بنابراین تشکیل کمسیون ترویج مقررات ملی ساختمان به صورت کمیسیونی مستقل در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و دارای جایگاه ویژه (و نه زیرمجموعه از سایر بخش‌های ارائه شده) در چارت سازمانی نظامهای استانهای کشور پیشنهاد می‌شود. تشکیل این کمسیون میتواند در تعامل وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز مؤثر باشد.

    نصر افزود: همچنین بر طبق ماده 33 فانون نظام مهندسی، سازمانهای استان‌ها می‌توانند متناسب با شرایط ویژه هر استان پیشنهاد تغییرات خاصی را در مقررات ملی ساختمان و قابل اجرا در هر استان بدهند که پیشنهادات پس از تأیید شورای فنّی استان با تصویب وزارت راه و شهرسازی قابل اجراست.

    وی تصریح کرد: این کمسیون می‌تواند به عنوان مرجع مناسب در استان‌ها و همچنین در شورای مرکزی در راستای ترویج قانون در جامعه گام بردارد.

    نصر گفت: در ماده 15 قانون نظام مهندسی ساختمان نیز همکاری با مراجع مسئول در امر کنترل ساختمان و اجرای دقیق و صحیح کنترل ساختمان و همچنین کمک به ترویج اصول مهندسی و معماری و همکاری با وزارت راه و شهرسازی در زمینه تدوین و اجرا و کنترل مقررات ملی و استانداردها و معیارها تأکید شده است. در ماده 21 نیز از اهم وظایف شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، برنامه‌ریزی و فراهم‌آوردن زمینه اجرای اهداف و خط‌  مشی‌های قانون با جلب مشارکت سازمان استان‌ها و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی عنوان شده است، بنابراین ضرورت تعامل وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کاملا آشکار است و این کمسیون می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

    وی ادامه داد: از طرفی در ماده 36 قانون نیز تدریس مقررات ملی ساختمان در دروس دانشگاهی و تأکید بر فراهم ساختن تمهیدات توسط وزرات علوم و تحقیقات و فناوری مورد تأکید قرار گرفته است.

    نصر تاکید کرد: جایگاه این کمسیون در بحث آموزش نیز دارای جایگاه ارزشی خواهد بود و به نوعی به ایجاد زمینه‌های فرهنگی در قانون کمک می‌کند. همچنین، این کمسیون می‌تواند در تعامل وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و همچنین سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نقشی ویژه ایفا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار