مدیران خودروعصر اعتبار

شرکت ساخت اعلام کرد:

افتتاح ۸۳۸ کیلومتر راه‌آهن تا پایان امسال

عصر ساختمان- عملیات ریل‌گذاری ۴۹۱ کیلومتر خط آهن جدید در پنج مرکز استان کشور به پایان می‌رسد و تا پایان سال جاری ۸۳۸ کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی افزوده می‌شود.

افتتاح ۸۳۸ کیلومتر راه‌آهن تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی - با اشاره به تکمیل پنج پروژه ریلی اولویت‌دار و اتصال مراکز استان به شبکه ریلی در سال 1396 گفت:‌ با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران - همدان، این خط آهن به طول 267 کیلومتر  طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد و چهار مرکز دیگر استان نیز به ترتیب اولویت تا پایان سال  به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

    خادمی راه‌آهن قزوین - رشت را دیگر اولویت ریلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر ترانزیتی در کریدور شمال - جنوب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و تاکنون ریل‌گذاری 101 کیلومتر آن به پایان رسیده است.

    وی افزود: این پروژه از بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور است و دارای 8724 متر پل خاص و 22 هزار متر تونل است که در سال جاری اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از 175 کیلومتر راه‌آهن غرب کشور، حدفاصل ملایر تا کرمانشاه را دیگر پروژه ریلی این برنامه معرفی و اظهار کرد: این مسیر موجب ارتباط ریلی استان‌های غرب کشور با تهران و شبکه ریلی سراسری می‌شود و هم‌اکنون حدفاصل ملایر تا کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی 78  درصدی در حال انجام است.

    وی از اتمام ریل‌گذاری103 کیلومتر این مسیر خبر داد و افزود:‌ این مسیر دارای 1352 کیلومتر پل خاص و 2989 متر تونل است که دو ایستگاه اصلی برای آن در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور راه‌آهن مهاباد - ارومیه به طول 98 کیلومتر و میانه- بستان‌آباد به طول 134 کیلومتر  را دیگر پروژه‌های ریلی دانست و افزود:‌ عملیات زیرسازی این مسیرها در حال انجام است و 30 کیلومتر از مسیر مهاباد - ارومیه تاکنون ریل‌گذاری شده است و با تلاش شبانه روزی همکاران این پروژه‌ها به طول 838 کیلومتر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار