مدیران خودروعصر اعتبار

از سال ۸۴ تاکنون؛

۲۵۹۴ هکتار به مساحت فضای سبز پایتخت افزوده شده است

عصر ساختمان- عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران از سال ۹۲ تا کنون ۵۷۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اضافه کرده و این در حالی است که دولت علیرغم مصوبات مجلس حتی یک دستگاه اتوبوس را نیز از شهروندان تهرانی که حق قانونی آنها بوده دریغ کرده است.

۲۵۹۴ هکتار به مساحت فضای سبز پایتخت افزوده شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محسن پیرهادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در حال حاضر چه اقداماتی برای توسعه فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز صورت گرفته است؟ گفت: توسعه بوستان‌ها و فضای سبز طی سال‌های اخیر در شهر تهران یکی از دستاوردهای ارزشمند مدیریت شهری کنونی تهران بوده است به گونه‌ای که چهره و سیمای شهر را متحول کرده است.

    وی افزود: تا قبل از سال 84 شهر تهران دارای 1192 بوستان با مساحتی در حدود 3055 هکتار بوده و از سال 84 تا نیمه ابتدای سال 1395 یعنی در تصدی مدیریت شهری کنونی 991 بوستان در مقیاس‌های فرا منطقه‌ای، منطقه‌ای و محلی احداث و در حدود 2594 هکتار به مساحت فضای سبز پایتخت افزوده شده و تا پایان شش ماه ابتدایی سال 96 پیش بینی شده که فضای سبز تهران در مجموع به 2223 هکتار برسد. میزان جنگلکاری و توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران از 22000 هکتار در سال 84 به 39132 هکتار رسیده است.

    پیرهادی بیان داشت: میزان سرانه فضای سبز در شهر تهران برای شهروندان به 7/16 متر مربع رسیده است، که از سال 92 تا کنون رشد 11 درصدی داشته است و این در حالی است که قبل از سال 84 میزان سرانه فضای سبز تنها 4/9 متر مربع بوده که این آمار، رشد چشمگیر و محسوس مدیریت شهری کنونی در توسعه فضای سبز را بخوبی نمایان می سازد.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از حمل و نقل پاک در کاهش آلودگی هوا چه اقداماتی در این دوره مدیریت شهری اتفاق افتاده است؟ بیان داشت: طول خطوط بهره برداری شده مترو تا پایان سال 95 به 189 کیلومتر خطوط بهره برداری شده رسیده، سرعت احداث خطوط مترو از سال 84 تا کنون رشد 112 درصدی داشته که این به اذعان متخصصین داخلی و خارجی سرعت احداث مترو در تهران در رده‌های برتر جهانی قرار دارد.

    پیرهادی بیان داشت:‌ شهرداری تهران از سال 92 تا کنون 573 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اضافه نموده است و این در حالی است که دولت علیرغم مصوبات مجلس حتی یک دستگاه اتوبوس را نیز از شهروندان تهرانی که حق قانونی آنها بوده دریغ کرده است.

    وی دز پاسخ به این پرسش که آیا در پروژه‌های شهری ارزیابی محیط زیستی صورت گرفته است؟ افزود: در حال حاضر کلیه پروژه‌های شهری می‌بایست دارای پیوست‌ها و مطالعات در زمینه‌های مورد نیاز اعم از ارزیابی‌های زیست محیطی باشد و در معاونت‌های شهرداری از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فنی و عمران و همچنین در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز مدیریت پژوهشی محیط زیست به بررسی علمی و کارشناسی پروژه ها در این زمینه صورت می پردازد.

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در راستای توسعه انرژی پاک، مدیریت شهری چه اقداماتی را انجام داده است؟ گفت: در حال حاضر از مجموع 18 میلیون سفر روزانه درون شهری پایتخت بیش از 11 میلیون سفر از طریق سیستم حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد که از این میزان قریب به 40 درصد سفرها، از سیستم مترو و اتوبوسرانی استفاده میشود.

    وی افزود: احداث 189 کیلومتر مترو، احداث و بهره برداری از 194 کیلومتر خطوط اتوبوس تندرو و ویژه، راه اندازی ون‌های برقی بویژه در معابر پیرامون بازار تهران، احداث ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر و همچنین افزایش تاکسی‌های هیبریدی و اتوبوس‌های گازسوز و فیلتردار، اسقاط و جایگزینی مینی بوسهای فرسوده بخشی از اقدامات ارزنده مجموعه مدیریت شهری کنونی در پایتخت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار