مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعلام آمادگی ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کریدور شماره ۱۰

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد ایران برای پیوستن کریدور شماره ۱۰ به کریدور بین‌المللی تراسیکا خبر داد و گفت: ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این کریدور در قالبBOT و BLT اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کریدور شماره ۱۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، امین امینی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره 10 و راه‌های تجاری‌سازی آن با بیان اینکه این کریدور پیونددهنده مرزهای شمالی و غربی در کشورمان است گفت: طول کریدور شماره 10، 1420 کیلومتر است که خروجی طرح جامع حمل و نقل را در کریدور زاگرس قرار داده‌ایم تا بتوانیم کار در مجامع حمل و نقلی و تجارت از شرق به غرب و از جنوب به شمال در دست بگیریم.

    وی با بیان اینکه 20 درصد جمعیت کشورمان در حاشیه این کریدور سکونت دارند اظهار داشت: از طریق این کریدور می‌توانیم با 200 میلیون نفر کشورهای حاشیه امتداد این کریدور تعاملات تجاری داشته باشیم.

    معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در طول این کریدور و امتداد آن 26 کشور وجود دارد ادامه داد: کریدور شماره 10 کشورهای چین، شرق آسیا و شرق اروپا را پوشش می‌دهد و این کشورها از مهم‌ترین کشورهای هدف این محور هستند.

    امینی با تاکید بر اینکه کریدور شماره 10 می‌تواند نقش بسزایی در توسعه کشور داشته باشد ادامه داد: حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و فعالیت‌های خدماتی از جمله حوزه‌هایی هستند که می‌توانند تحت تاثیر این کریدور رشد پیدا کنند.

    این مقام مسئول از پیشنهاد ایران برای پیوستن این کریدور به کریدورهای تراسیکا خبر داد و گفت: برای پیوستن کریدور شماره 10 به تراسیکا باید مسائل گمرکی تسهیل عبور و مرور و دیگر مسائل مربوط در این زمینه را بازنگری کنیم و به تصویب برسانیم.

    امینی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ساخت این کریدور اظهار داشت: شرکت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه به صورت BOT و BLT اعلام آمادگی کرده است و برای ادامه این پروژه به سرمایه 10 تا 15 میلیارد دلاری نیاز داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو