مدیران خودروعصر اعتبار

اعلام زمان اتمام بازسازی تئاتر شهر

عصر ساختمان- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای تئاترشهر درنظر گرفته شده و قرارداد ادامه بازسازی این مجموعه هم آماده شده است.

اعلام زمان اتمام بازسازی تئاتر شهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علی اصغر کاراندیش درباره آخرین وضعیت بازسازی تئاترشهر با اشاره‌ای به اقدامات گذشته بیان کرد: وقتی در سال 93 می‌خواستیم تعمیر و بازسازی در تئاترشهر را شروع کنیم، تاکید داشتم که هم متخصصان فنی و هم اهالی تئاتر هر دو حضور داشته باشند و در انجام کار نظر دهند، چون در سال 1386 بازسازی‌ای درتئاترشهر انجام شد که با وجود هزینه‌های صرف شده، نوع کار در بعضی بخش‌های مجموعه لطمه‌های زیادی را وارد کرد و باعث شد شرایط بدتر شود.

    او افزود: یعنی در بخش‌هایی از تئاترشهر آجرچینی‌هایی روی دیوارها انجام شده بود که به ساختمان، وزن اضافه کرد و موقعیت خطرناکی به وجود آمد، به همین دلیل تاکید داشتیم کار با نظر اهالی هنر صورت گیرد که همین اتفاق هم افتاد و الان کاری انجام شده که تقریبا می‌توان گفت، بدون نقص است.

    وی ادامه داد: با این حال به دلیل آنکه این بازسازی هزینه زیادی لازم دارد تاکنون فقط بخش‌هایی از مجموعه تعمیر شده و در فضاهایی که خروج افراد را در مواقع ضروری می‌بست و اگر اتفاقی می‌افتاد شاید کلی کشته هم می‌داشتیم، رفع مشکل شده است.

    کاراندیش گفت: با تکمیل بخش‌هایی از مجموعه تئاترشهر فعلا سالن اصلی مهم است که تاکید کرده‌ایم باید اعتبار آن به اندازه کافی باشد که وقتی تعمیر سالن را شروع کردیم، دیگر مشمول زمان نشود که مثلا سالن دو سال در حال تعمیر و بازسازی باشد. در واقع باید برنامه‌ریزی لازم به لحاظ تامین بودجه و امکانات انجام شود تا با شروع کار، در مدت چند ماه آنجا را برای استفاده آماده کنیم.

    او در پاسخ به اینکه این برنامه‌ریزی‌ها در چه مرحله‌ای است؟ بیان کرد: به تازگی قرارداد ادامه بازسازی آماده شده و کارهای مربوط به آن در حال انجام است. مناقصه هم گذاشته شده و قرارداد که امضاد شود کار را شروع می‌کنیم.

    وی درباره اینکه آیا تعمیرات را این بار هم پیمانکار قبلی تئاترشهر انجام می‌دهد و نیز زمانی که برای تمام شدن و بهره‌برداری سالن اصلی می‌تواند اعلام کند، گفت: پیمانکار قبلی خیلی خوب است و در استان‌های دیگر کارهای بزرگ ما را در حال انجام دارد. در  تئاترشهر هم کارش خوب بوده ولی با این حال تاکید ما بر بالا بودن کیفیت و نیز سریع انجام شدن کار است.

    کاراندیش ادامه داد:‌ بنای ما براین است که از لحظه شروع کار تا قبل از یک سال، تعمیرات را تمام کنیم چون تئاترشهر تنها جایی است که فعلا به این شکل وجود دارد و از آن حداکثر استفاده می‌شود، اما درباره زمان قطعی نمی‌خواهم قولی دهم که عملی نشود و بگویم 6 ماه یا 8 ماه دیگر کار تمام می‌شود، هرچند اگر یک تاریخ بگویم شاید عده‌ای خوشحال شوند. فقط می‌توانم تاکید کنم که تلاش می‌کنیم کیفیت را با سرعت بالا در دستور داشته باشیم.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه اعتبار 10 میلیاردی وعده داده شده توسط وزیر فرهنگ امسال به تئاترشهر اختصاص می‌یابد؟ بیان کرد: ‌این اعتبار را  برای بازسازی و فعالیت تئاترشهر گرفته‌ایم و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

    او درباره ساختمان اداره تئاتر هم گفت: اول باید مجوز لازم را بگیریم که پیگیری کارهای این ساختمان در ردیف اعتبارات ما قرار بگیرد و بعد هم باید بنا خراب و از نو ساخته شود. همچنین برای اداره تئاتر به سازمان برنامه و بودجه درخواست داده‌ایم تا مصوبه بگیرد و بودجه‌اش پایدار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار