مدیران خودروعصر اعتبار

همه آنچه که باید در مورد مسکن اجتماعی بدانیم

عصر ساختمان- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: طرح مسکن اجتماعی از سال گذشته به بنیاد مسکن ابلاغ شده و در بخشی از این طرح تسهیلات به مستاجران پرداخت می شود.

همه آنچه که باید در مورد مسکن اجتماعی بدانیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان, محمد جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکنبا اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود 100 هزار واحد مسکن اجتماعی ساخته شود، گفت: این تعداد واحد مسکن اجتماعی از طریق تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 5 درصد به متقاضیان واگذار می شود.
    وی با اشاره به اینکه این طرح به دو بخش مسکن اجتماعی و حمایتی تقسیم می شود، افزود: مسکن حمایتی برای دهک های 4 است که توانایی ساخت و یا خرید مسکن را دارند و مسکن اجتماعی برای دهک هایی است که فقط قدرت پرداخت اجاره را دارند.
    حق شناس به مسکن حمایتی اشاره کرد و گفت: شرایط خرید در طرح مسکن حمایتی نسبت به حالت عادی متفاوت است.در حالت عادی متقاضیان اجازه دریافت تسهیلات مسکن  تا 12 سال ساخت را دارد ،اما در  طرح مسکن حمایتی  تا 20 ساخت هم می توانند تسهیلات دریافت کنند. 
    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه مسکن ملکی  از جمله طرح های مسکن اجتماعی است و شامل 2 برنامه می شود،گفت: مسکن ملکی 30 هزار واحد است که 10 هزار واحد از سوی متقاضیان ساخته و 20 هزار واحد آن از سوی دهک های مشمول خریداری می شود.
    حق شناس تصریح کرد: در بخش مسکن اجتماعی که شامل 10 هزار واحد می شود، متقاضی با دریافت زمین از سوی دولت اقدام به ساخت ملک می کند که  60 درصد آن ملکی و مابقی اجاره ای می شود.
    وی توضیح داد: در بخش دیگری از مسکن اجتماعی کمک های برای پرداخت به اجاره در شهرهای بالای 500 هزار نفر و در شهرهای زیر 500 هزار نفر انجام می شود.
    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در ادامه اظهارداشت: در بخش دیگری از طرح  مسکن اجتماعی متقاضی می تواند مسکن مهری که فاقد متقاضی است را با دریافت تسهیلات 7 میلیون تومانی خریداری کند که در این طرح به 5 هزار متقاضی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.
    وی یاد آور شد: سال گذشته مصوبه اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی به بنیاد مسکن واگذار گردید که امیدوار هستیم از ماه خرداد ماه مراحل اجرایی آن را انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی