مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور وزیر راه:

میانگذر دریاچه ارومیه عریض نمی شود

عصر ساختمان- مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه های روستایی گفت: تعریضی در میانگذر دریاچه ارومیه اتفاق نخواهد افتاد.

میانگذر دریاچه ارومیه عریض نمی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، سید حسین میرشفیع روز چهارشنبه در کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه در تبریز افزود: همان طور که تخریب این دریاچه در دراز مدت رخ داد، فعالیت های احیا نیز باید در دراز مدت انجام شود.
    وی ادامه داد: امیدواریم طرح ها و برنامه هایی که در راستای حفظ محیط زیست انجام می شود پایداری داشته باشند و نیمه تمام رها نشوند.
    میرشفیع با اشاره به اینکه عملیات خاک ریز میان گذر دریاچه از سال 1362 آغاز شده بود، گفت: تا سال 1375 روند افزایش ارتفاع آب در دریاچه ادامه داشت و از آن شاهد روند نزولی آب بودیم.
    وی با بیان اینکه به طور مطمئن میان گذر دریاچه برای گردش جریان آب مخاطراتی را ایجاد می کند، گفت: با این وجود در شرایط کم آبی دریاچه هر روشی برای جریان آب دریاچه داشته باشیم در این حجم کارایی لازم را نخواهد داشت.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه‌های روستایی خاطرنشان کرد: این موضوع دلیل نیست که فعالیت نکنیم و باید فعالیت های تحقیقاتی و مطالعاتی انجام شود .
    وی ادامه داد: شاخص های تاثیرگذار برای مطالعات ما بسیار گسترده و پیچیده هستند و باید سطح دریاچه در آینده و ورودی های آن و تاثیرهای جزر و مدی آن مورد مطالعه قرار گیرد.
    دریاچه اُرومیه نام دریاچه‌ای در شمال غربی کشور ایران است. طبق تقسیمات کشوری ایران، این دریاچه میان دو استان آذربایجان غربی و استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
    مساحت این دریاچه در تابستان 2015 در حدود شش هزار کیلومتر مربع بود که در ردیف بیست و پنجمین دریاچه بزرگ دنیا از نظر مساحت قرار می‌گیرد. دریاچهٔ ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچهٔ داخلی ایران و دومین دریاچهٔ بزرگ آب‌شور دنیا است.
    آب این دریاچه بسیار شور بوده و بیشتر از رودخانه‌های زرینه‌رود، سیمینه‌رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار