مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری رالی گردشگری زنان ایران در منطقه آزاد ماکو

عصر ساختمان- دومین رالی گردشگری زنان ایران و نمایشگاه توانمندی های بانوان شمال غرب کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری در امور بانوان در ماکو برگزار شد.

برگزاری رالی گردشگری زنان ایران در منطقه آزاد ماکو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، در این آئین معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه ارزش و جایگاه زنان در دولت یازدهم ارتقا یافته است، گفت: ارتقای شاخصه مشارکت اجتماعی به صورت ویژه در دولت تدبیر و امید دنبال شده و دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.
    شهین دخت مولاوردی افزود: در آغاز به کار دولت یازدهم، سازمان‌های مربوط به حوزه زنان، غیرفعال یا بسیار کمرنگ بودند اما اکنون تعداد سازمان‌های غیررسمی فعال در این حوزه از یکهزار و 677 مورد به 2 هزار و 670 سمن فعال رسیده است.
    وی با اشاره به افزایش اعتماد به نفس زنان در سال های اخیر ادامه داد: اعتماد بیشتر به صلاحیت‌ها و شایستگی زنان از جمله رویکردهایی بوده که به صورت ویژه دنبال شده است.
    وی با اشاره به نمایشگاه توانمندی های بانوان در منطقه آزاد ماکو گفت: در این نمایشگاه شناسایی زنان توانمند، بهره‌مندی از توانمندی‌های آنان در سطوح میانی و شناسایی زنان مسعد برای حضور در عرصه های مدیریتی باید مد نظر قرار گیرد.
    وی همچنین با اشاره به دومین رالی گردشگری بانوان گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاد و بالا بردن روحیه بانوان و سامان‌دهی اوقات فراغت این قشر با همکاری شرکت هلدینگ گردشگری ایران برگزار شد.
    امام جمعه ماکو نیز در این آئین گفت: حضور زنان دررده های مدیریتی از برکت های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است
    حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: نگاه به زن در جامعه اسلامی مترقی تر از سایر جوامع بوده و تداوم حضور گسترده بانوان در صحنه های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی کشور ضروری است.
    وی برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی های بانوان در منطقه آزاد را از اقدامات ارزنده دولت و سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: در حالی که در رژیم طاغوتی بسیاری از زنان ایران مورد ظلم گرفته بودند، نظام جمهوری اسلامی ارزش و جایگاه زن را احیا کرد.
    وی با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد: کشور در آستانه حماسه ای بزرگ قرار دارد و نقش موثر و پر رنگ بانوان در آن مهم است.
    حجت الاسلام جوانبخت افزود: زنان به‌ عنوان نیمی از جمعیت جامعه همواره پا به پای مردان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش تأثیر گذار داشته اند و نمونه بارز آن حضور زنان در پای صندوق های رای است.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت: دومین رالی گردشگری بانوان ایران با بهره مندی از 70 خودرو برگزار و مسیر این مسابقه به نوعی تعیین شد تا رانندگان از همه مناطق گردشگری ماکو عبور کنند.
    حسین فروزان افزود: مسیر رالی از پارک امام خمینی (ره) ماکو شروع شد و با گذر از مسیرهای چشمه ثریا، دخمه سنگی فرهاد، سد بارون در کاخ باغچه‌ جوق سردار ماکو پایان یافت.
    وی خاطر نشان کرد: این جشنواره را مشارکت شرکت هلدینگ گردشگری و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌ غربی برگزار شد.
    فروزان ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع مساحت و داشتن امکاناتی مانند فرودگاه، نمایشگاه بین المللی و 2 هتل پنج ستاره در حال ساخت، سعی در جذب سرمایه‌ گذاران بخش گردشگری برای توسعه روزافزون این منطقه دارد.
    وی با اشاره به اینکه فضای سبز منطقه آزاد ماکو 12 هکتار بوده و آماده استقبال برای برگزاری جشنواره‌ ها و نمایشگاه‌ ها است، عنوان کرد: منطقه آزاد ماکو با برنامه‌ ریزی برای برگزاری سالانه 16 نمایشگاه سعی دارد تا به پایلوت نمایشگاه‌ های شمال‌ غرب کشور تبدیل شود.
    وی با اشاره به اینکه شرکت در نمایشگاه توانمندی های زنان هزینه‌ای برای شرکت کنندگان نداشته است، گفت: در این نمایشگاه 105 غرفه آماده در اختیار شرکت‌ کننده‌ ها قرار گرفته و از این تعداد 17 غرفه برای معرفی صنایع دستی شهرستان‌ ها و روستاهای استان اختصاص داده شده است.
     نخستین نمایشگاه توانمندی‌های بانوان آذرماه سال گذشته در منطقه آزاد ماکو و نخستین رالی گردشگری بانوان ایران در شهریور سال گذشته از محوطه کاخ سعدآباد در تهران به سمت استان‌های البرز، قزوین و زنجان برگزار شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار