مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خبر داد:

اتمام بازسازی ۵۹۵ واحد آسیب‌دیده بر اثر زلزله در خراسان رضوی

عصر ساختمان- مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی از اتمام بازسازی ۵۹۵ واحد آسیب‌دیده بر اثر زلزله در خراسان رضوی خبر داد.

اتمام بازسازی ۵۹۵ واحد آسیب‌دیده بر اثر زلزله در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، موسوی‌نیا، در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در خراسان رضوی، نیز با قدردانی از مساعدت و همراهی دولت با این بنیاد در بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی، مشخصا به «ضرورت حذف هزینه تعهد محضری متقاضیان تسهیلات» اشاره و «فراهم شدن امکان ضمانت زنجیره‌ای آن‌ها از یکدیگر، برای دریافت تسهیلات از بانک عامل» را مناسب ارزیابی کرد.

    وی ادامه داد: قسط اول کمک بلاعوض از شنبه 23 اردیبهشت، برای متقاضیان بازسازی که مدارک خود را کامل کرده‌اند، امکان پرداخت دارد .

    موسوی‌نیا گفت: تا کنون آواربرداری 595 واحد آسیب‌دیده در شهرستان‌های تربت‌جام، فریمان، سرخس و مشهد به اتمام رسیده است.

    محمد مقدوری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های تربت‌جام و فریمان از روند کمی و کیفی بازسازی این مناطق بازدید کرد.

    وی در این بازدید که فرمانداران تربت‌جام و فریمان و مدیران کل مدیریت بحران و بنیاد مسکن استان نیز حضور داشتند، از روند اقدامات صورت گرفته در روستاهای زلزله‌زده دوسنگ، قلعه سرخ و یکه پسته در تربت‌جام و الغور، دوقلعه براشک و سرچشمه، سرکشی کرد.

    مقدوری اضافه کرد: بیش از هر مساله بر لزوم نظارت بر ساخت‌وساز، استحکام واحدهای احداثی، مشارکت مردمی و تسریع در تحویل‌دهی واحدها تا هفته حداکثر 20 مهرماه تاکید کرد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین در مراسم کلنگ‌زنی احداث پایگاه سلامت روستای الغور در اظهاراتی این پروژه را که با حمایت خیرین سلامت احداث می‌شود، اقدامی مناسب و مطلوب دانست.

    مقدوری عنوان کرد: دولت مبلغ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود 4درصد را در اختیار متقاضیان بازسازی قرار می‌دهد، همچنین برای مکان نگهداری دام‌ها در مواردی که تخریب شده باشد با تائید بنیاد مسکن و بنا بر مصوبه دولت، مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 4درصد پرداخت می‌شود.

    وی از برنامه‌ریزی در سه بخش برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: بخش اول بازسازی واحدهای مسکونی است که باید در موعد مقرر و پیش از دوره برودت هوا انجام شود، بخش دوم عملیات بهسازی روستاهاست که 65 روستا را در برمی‌گیرد و بنیاد مسکن با اعتبارات دولتی تا پایان سال جاری آن را به اتمام می‌رساند، بخش سوم نیز توانمندسازی این روستاها در زمینه معیشت و اقتصاد خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار