مدیران خودروعصر اعتبار

معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت خبر داد:

خارج شدن ۴۰۰ روستا از بن‌بست با افتتاح یک پروژه

عصر ساختمان- معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت با اشاره به افتتاح چند پروژه مهم راه‌سازی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اعلام کرد: با افتتاح یکی از این طرح‌ها ۴۰۰ روستا از بن‌بست راهی بیرون می‌آید.

خارج شدن ۴۰۰ روستا از بن‌بست با افتتاح یک پروژه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا کدخدازاده  با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی 53 کیلومتر راه اصلی در استان کهگیلویه و بویراحمد به افتتاح رسید. یکی از این طرح‌ها به افتتاح 28 کیلومتر مسیر پاتاوه به دهدشت می‌شود که در چارچوب پروژه کلان شهرضا به بهبهان تعریف شده است.

    وی ادامه داد: این 28 کیلومتر که در دل پروژه بزرگ 380 کیلومتری اتصال مرکز به جنوب کشور قرار گرفته می‌تواند پس از افتتاح نهایی مسافت میان استان‌های مرکزی با بنادر خوزستان به‌ طور خاص بندر امام خمینی (ره) را 100 کیلومتر کاهش دهد.

    معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت با بیان این‌که تاکنون 260 کیلومتر از این مسیر بزرگ به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با رسیدن اعتبارات لازم کل این پروژه تا سال 1397 به بهره برداری نهایی برسد. در طرحی که امروز افتتاح شد حدود 95 میلیارد تومان اعتبار صرف شده که به نرخ روز ارزشی حدودا 180 میلیارد تومانی دارد.

    کدخدازاده درباره‌ی دلایل اهمیت افتتاح این راه جدید توضیح داد: این پروژه با توجه به قرار گرفتن در مسیر دشوار کوهستانی نیاز به ساخت پل و تونل‌های فراوانی داشت تا جایی که حدود 10 درصد از این طرح را تونل‌ها می‌سازد. با افتتاح این طرح در کنار تسهیل ارتباط میان استان‌های مرکزی و جنوبی حدود 400 روستای محروم نیز از بن‌بست راهی بیرون می‌آیند و امکان ارتباط گرفتن با دیگر محورهای شریانی را پیدا می‌کنند.

    وی با بیان این‌که حدود 25 کیلومتر از راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در دو نقطه مختلف با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها قطعه 2 محور بابامیدان به گچساران است که حدود 13 کیلومتر طول افتتاح شده و 20 میلیارد تومان هزینه پروژه بوده است. این طرح که در جریان کریدور شیراز به بهبهان و اتصال شرق به غرب کشور تعریف می‌شود تاثیر قابل توجهی در ترانزیت کالا میان استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر خواهد داشت.

    معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت ادامه داد: در بخش دیگری از این پروژه نیز 12 کیلومتر از طرح مسیر ارتباطی میان شیراز به بهبهان در استان کهگیلویه به بهره‌برداری می‌رسد تا بخش قابل توجهی از این مسیر 600 کیلومتری به زیر بار ترافیک رود.

    کدخدازاده اظهار کرد: این پروژه که کلنگ‌زنی آن در دولت یازدهم انجام گرفته بود با توجه به اولویت‌های ترافیکی منطقه و منابع مالی در دسترس طراحی و ساخته شد تا دولت یازدهم نشان دهد که تنها وارد طرح‌هایی می‌شوند که پیش‌بینی‌های لازم برای اجرایی نهایی آنها وجود دارد. برای قطعات باقی‌ مانده این مسیر نیز یا مناقصه برگزار شده که پیمانکار کار خود را در آنها آغاز کند یا قاطعی شدن مراحل مقدماتی مناقصه در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار