مدیران خودروعصر اعتبار

موزه علم و خلاقیت در قزوین افتتاح شد

عصر ساختمان- موزه علم و خلاقیت کارنو با حضور جمعی از جوانان کارآفرین در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افتتاح شد.

موزه علم و خلاقیت در قزوین افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر ، سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین روز پنجشنبه در مراسم افتتاح موزه علم و خلاقیت کارنو که با حضور جمعی از جوانان کارآفرین و از اعضای شورای شهر در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد اظهار کرد:موزه علم و خلاقیت کارنو با هدف ترغیب جوانان به ایده پردازی و ایجاد مباحث علمی برای جامعه دانش آموزشی در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی در این موزه افتتاح شد.

    وزیری نژاد افزود: این موزه افتتاح شد تا دانش آموزان مباحث علمی نوین را فارغ از مدرسه در فضای کاملا علمی آموزش ببینند و با انجام آزمایش های کارگاهی تجارب مفیدی را در این مکان علمی کسب کنند.

    وی آشنایی کودکان و نوجوانان با کارکردهای قوانین ریاضی و فیزیک، شناسایی استعدادهای درخشان و معرفی آنان به پارک علم و فناوری استان قزوین را از دیگر اهداف مهم راه اندازی موزه علم و خلاقیت کارنو در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برشمرد.

    وزیری نژاد خاطرنشان کرد:درصدد هستیم تا با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به صورت گروهی دانش آموزان از این موزه بازدید داشته باشند تا بتوانند از تجربیات و برنامه هایی که در این موزه پیش بینی شده است، بهره کافی و لازم را ببرنند.

    به گفته وی اگر این موزه تقویت و حمایت شود، می تواند مکانی باشد که نوجوانان و جوانان دانشمند علاقمندان به کارهای علمی این موزه را متعلق به خودشان بدانند و بیشتر اوقات خود را در این مکان علمی سپری نمایند و به طور قطع خروجی آن ثبت اختراعات مفیدی جهت رفع معضلات جامعه خواهد  بود.

    وزیری نژاد افزود:قدم سوم هدایت ایده های مبتکران و اندیشمندان جوان قزوینی به سمت ایده های مدیریت شهری در حوزه مختلف نظیر انرژی پاک و نو، تولید برق از زباله های شهری  و سیستم آبیاری نوین و ... است؛ به طور قطع ایجاد پل ارتباطی میان مجموعه مدیریت شهرداری و جوانان نخبه و دانشمند شهر قزوین منجر به رفع معضلات شهری می گردد و ثمرات مفید آن نصیب شهروندان خواهد شد.

    مدیر مراکز آموزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز گفت: موزه علم و خلاقیت کارنو توسط 10 نفر از دانشجویان ممتاز با سرمایه گذاری 50 میلیون تومان راه اندازی شده است که این دانشجویان در حال حاضر در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.

    ابوالفضل اکبری افزود:در این موزه دانش آموزان در کنار مباحث تئوری که در مدارس می آموزند به صورت به صورت عملی علوم ریاضی و فیزیک را یاد می گیرند و در تلاش هستیم در این مکان مباحث علمی را  با رویکرد شهروندی به دانش آموزان آموزش دهیم.

    علم‌آموزی در سال‌های نخست تحصیل بسیار مهم و پایه‌گذار بوده که امیدواریم راه اندازی این موزه در تقویت بنیه علمی دانش آموزان مثمر ثمر باشد.

    سروش، یکی از جوانان نخبه قزوینی و اعضای  موزه علم و خلاقیت کارنو در این مراسم گفت: این موزه با مشارکت  پارک علم و فناوری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تجهیز شده است و قرار است میزبان دانش آموزان و عموم مردم باشند و در این موزه با مباحث علمی آشنا شوند.

    علی سروش افزود:درصدد هستیم تا این مجموعه علمی را توسعه دهیم تا گام موثری در ارتقای سطح علمی دانش آموزان و کودکان قزوینی برداشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار