مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل اوقاف تهران اعلام کرد:

تخریب و بازسازی ۵۰ بقعه متبرکه در پایتخت

عصر ساختمان- مدیرکل اوقاف استان تهران با بیان اینکه توسعه فضاهای بقاع متبرکه برای ارائه خدمات بهتر به زائران از برنامه‌های مهم سال جاری است، گفت: در همین راستا تخریب و بازسازی ۵۰ بقعه از ۳۱۳ بقعه متبرکه در استان تهران در دستور کار قرار دارد.

تخریب و بازسازی ۵۰ بقعه متبرکه در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده درباره اولویتهای اداره کل اوقاف استان تهران در سال 96 اظهار کرد: توسعه فضاهای بقاع متبرکه برای ارائه خدمات بهتر به زائران از برنامه‌های مهم سال جاری است که در همین راستا تخریب و بازسازی 50 بقعه از 313 بقعه متبرکه در استان تهران در دستور کار قرار دارد.

    وی با بیان اینکه نزدیک به 200 بقعه هم در استان تهران تعمیر و مرمت می‌شوند، تصریح کرد: در بحث فرهنگی، بقاع متبرکه باید در محله‌ای که واقع شده‌اند، یک محوریت و مرجعیتی داشته باشند تا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

    مدیرکل اوقاف استان تهران درباره بی‌توجهی برخی نهادهای دولتی به حقوق موقوفات تاکید کرد: معتقدیم که برخی دستگاه‌های دولتی می‌خواهند حقوق موقوفات را پرداخت کنند اما بودجه و اعتبار ندارند اما یقیناً بر ذمه آنها خواهد بود.

    حجت‌الاسلام محمدزاده خاطرنشان کرد: دو نوع وقف وجود دارد؛ نوع اول اراضی هستند که به عنوان مثال قرار است در آنجا حسینیه برای عزاداری اهل بیت (ع) ساخته شود اما نوع دوم از عواید آن اراضی در راه عزاداری اهل بیت (ع) هزینه می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه اگر کسی بدون اذن متولی، متصرف اراضی وقفی شود، شرعاً کار حرام انجام داده است، متذکر شد: اراضی که سازمان اوقاف به مردم اجاره داده از نوع دوم است و با اخذ اجاره‌بها باید در راه اجرای نیت واقف هزینه شود که بسیاری از بخشهای دولت از این نوع اراضی استفاده می‌کنند.

    مدیرکل اوقاف استان تهران درباره راه‌کار حل مشکل بین اوقاف و دستگاه‌های دولتی گفت: امیدواریم نهادهای دولتی سند اجاره‌ موقوفات را تنظیم کنند یا اگر بودجه‌ای ندارند تقسیط کنند تا در مرور زمان حقوق موقوفات پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار