مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شورای اقتصاد به ریاست جهانگیری;

طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در ۹ کلان شهر کشور تصویب شد

عصر ساختمان- جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و طرح توسعه ی حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و ۸ کلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم به تصویب رسید.

طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در ۹ کلان شهر کشور تصویب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند تعدادی از درخواست ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

    در این نشست طرح توسعه ی حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و 8 کلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از طریق سرمایه گذاری از محل ماده ی 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور از سوی وزیر نفت مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

    بر اساس این طرح، دولت در راستای توسعه ی مترو از سال 1396 تا سال 1410 به ازای افزایش هر استفاده کننده از مترو در شهر تهران و کلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از محل صرفه جویی سوخت،  9.8 سنت ( معادل حدود 330 تومان) تا سقف 2.6 میلیارد دلار  به مجری طرح پرداخت خواهد کرد.

    در این جلسه همچنین با پیشنهاد وزیر نیرو مصوبه ی طرح مطالعه و بازسازی تاسیسات فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس، مصوبه ی احداث سد و نیروگاه برق آبی نمارستاق از طریق فاینانس و مصوبه ی احداث سد و نیروگاه برق آبی بسته اردل از طریق فاینانس اصلاح شد.

    احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری، سرمایه گذاری از محل منابع داخلی طرح تکمیل مطالعات زیرساخت های سد و نیروگاه کارون 2 و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی مربوط به طرح های سازمان آب و برق خوزستان از دیگر درخواست های وزیر نیرو بود که در این جلسه مطرح و پس از ارائه ی گزارش در خصوص جزئیات فنی، با این پیشنهادات موافقت شد.

    در ادامه ی این جلسه پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازنگری در وضع عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور، وت بلوی بزی و گوسفندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه ی نظرات و دیدگاه های اعضای جلسه، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

    نحوه ی طرح موضوعات و طرح های فاینانس در شورای اقتصاد و اصلاح یکی از مصوبات پیشین موضوع دستورالعمل واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نیز از موضوعاتی بود که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار