مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل میراث فرهنگی استان:

پنج طرح جدید گردشگری در استان سمنان اجرایی می‌شود

عصر ساختمان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از موافقت اعضای کارگروه گردشگری این استان با ا جرای پنج طرح جدید گردشگری در استان سمنان خبرداد.

پنج طرح جدید گردشگری در استان سمنان اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، حسین خواجه بیدختی در حاشیه جلسه کارگروه گردشگری استان سمنان که امروز و در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست اجرای پنج طرح گردشگری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد موافقت قرار گرفت.

    وی ادامه داد: بر این اساس اجرای مجتمع گردشگری تپه سیاه شهمیرزاد واقع در ابتدای محور شهمیرزاد به چاشم، شامل مرکز تفریحی و سرگرمی، رستوران و مرکز اقامتی، ایجاد اکوکمپ گردشگری در منطقه توران شاهرود در بیارجمند حدفاصل روستای خانخودی و قلعه بالا شامل 50 سوئیت، با حجم سرمایه گذاری 694 میلیارد ریال و اشتغالزایی 377 نفر مورد موافقت قرار گرفت. اکو کمپ خوارتوران شامل کمپ و فضای اقامتی، تفریحی و ورزشی، اکو پارک و پارک توران شناسی  است که قرار است در دو فاز اجرا شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان افزود: در این جلسه با طرح احداث هتل در میامی واقع در بلوار مهارت این شهرستان نیز موافقت شد، این هتل دارای 36 اتاق است و در فضایی به مساحت 11 هزار متر مربع احداث می‌شود که شامل هتل، مرکز تفریحی و سرگرمی، رستوران و ... است و زمینه اشتغال 70 نفر را فراهم می‌کند.

    وی با بیان اینکه احداث اقامتگاه بوم‌گردی در بیارجمند و کلیات اجرای طرح مجموعه گردشگری در شهرستان دامغان شامل هتل و سوئیت نیز مورد موافقت قرار گرفت تصریح کرد: مقرر شد در صورت بلامانع بودن احداث این مجموعه از سوی مسکن و شهرسازی، این طرح اجرایی شود.

    خواجه بیدختی گفت: در این جلسه اجرای طرح اکوکمپ و اکوموزه عشایری شرق کشور در منطقه آهوان، سه راهی آبخوری شامل فضاهای تفریحی، سوارکاری، فروشگاه، عرضه و تولید لبنیات و تیراندازی با تیر و کمان نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه ای با حضور اداره امور عشایری و میراث فرهنگی، این طرح مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

    وی از بررسی مشکلات اجرای مجموعه گردشگری روژان گرمسار در جلسه کارگروه گردشگری استان خبرداد و گفت: مقرر شد مشکلات این طرح در کارگروه زیربنایی بررسی شود. همچنین درخواست سرمایه‌گذار مجموعه گردشگری شهمیرزاد در زمینه افزایش محدوده برای طرح توسعه نیز پس از بازدید از طرح پیشنهادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: اجرای این طرح ها زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی، مجموعه‌های گردشگری، هتل و خدمات زیرساختی را فراهم می‌کند.

    خواجه بیدختی افزود: در همایش اخیر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان بیش از 30 تفاهم نامه با 581 میلیارد تومان سرمایه گذاری به تصویب رسیده است.

    استان سمنان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی