مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان عنوان کرد:

تثبیت مالکیت بیش از ۸ میلیون هکتار از اراضی ملی کرمان

عصر ساختمان- طالبی‌زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان گفت: از مجموع ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی ملی جانمایی شده، میزان ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار آن تثبیت شده است.

تثبیت مالکیت بیش از ۸ میلیون هکتار از اراضی ملی کرمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان پیرامون حل مسائل و مشکلات ثبتی شهرستان‌های شرقی استان با مدیران کل و معاونین ادارات مرتبط با حوزه زمین و مسکن استان کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل مشخص نبودن حیطه وظایف دستگاه‌های متولی و عدم تطبیق نقشه‌های قدیمی با وضع موجود، تعداد اسناد صادره در اداره ثبت ریگان چشمگیر نبوده افزود: برای بررسی دقیق مشکلات ثبتی شهرستان‌های شرقی استان کرمان هیاتی متشکل از معاونین و کارشناسان اداره کل ثبت اسناد، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و اوقاف و امور خیریه تعیین و با حضور در محل وضعیت ثبتی و مشکلات موجود را گزارش کنند.

    طالبی زاده ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات موجود عدم تطبیق مرز برخی از پلاک‌های ثبتی است که نیاز به تهیه نقشه‌های دقیق دارد و در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده است.

    وی از مدیران ادارات متولی زمین و مسکن خواست با برنامه ریزی و اعلام نظر کارشناسی سهمیه جانمایی و تثبیت اراضی ملی هر شهرستان را مشخص کنند تا بتوان همچون سال‌های گذشته در این زمینه جز استان‌های برتر باشیم.

    این مقام قضایی افزود: با وجود تمامی مشکلات، تاکنون در زمینه جانمایی و تثبیت اراضی دولتی در استان کرمان عملکرد بیش از سهمیه تعیین شده داشته ایم.

    وی تصریح کرد: در سنوات گذشته از مجموع 17 میلیون اراضی ملی سطح استان 14 میلیون 600 هزار هکتار آن جانمایی شده که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

    طالبی زاده اضافه کرد: از مجموع 14 میلیون و600 هزار هکتار اراضی ملی جانمایی شده میزان 8 میلیون و 100 هزار هکتار آن تثبیت شده و در سال جاری با تعامل صورت گرفته با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی درصدد تثبیت مالکیت اراضی ملی بیش از سهمیه تعیین شده هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار