مدیران خودروعصر اعتبار

اهداف توسعه ایی صنعت سیمان

عصر ساختمان- با توجه به وعده هایی که ریاست جمهوری برای ۴ سال آینده صنعت ساختمان داده است برنامه های صنایع مرتبط با این صنعت نیز برای به رونق رسیدن در حال برنامه ریزی ست. در این خصوص صنعت سیمان که چند سالی است در رکود به سر میبرد راهکارهایی برای توسعه حوزه خود دارد که اهم آنها توسعه صادرات است.

اهداف توسعه ایی صنعت سیمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، مرتضی لطفی با اشاره به توسعه صنایع سیمان و نگاه دولت به این بخش گفت: در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل رکود بازار داخل هم اکنون نگاه ویژه ای به صادرات به وجود آمده، اظهار داشت: در حوزه صادرات به صورت جدی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان وارد شده و با استفاده از ظرفیت های شرکت توسعه صادرات که متعلق به انجمن است به دنبال افزایش صادرات هستیم.
    وی ادامه داد: در این زمینه در مبادی خروجی کشور اقدام به ایجاد ترمینال خواهیم کرد و مذاکرات گسترده ای با کشورهای حوزه مصرف نیز کلید زده ایم. همچنین با شرکت های دریایی و کشتیرانی هم در حال مذاکره هستیم که در صورت ایجاد بازار جدید شرایط برای صادرات و حمل و نقل فراهم باشد.
    نایب رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه مذاکرات خوبی با چند کشور آفریقایی برای صادرات سیمان صورت گرفته و بازارهای جدیدی در حال شکل گرفتن است، گفت: برای سال جاری به خصوص شش ماهه اول سال نگاه ما بیشتر به بازارهای خارجی و صادرات است؛ از طرفی آثار برجام از نظر افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای دیگر کاملا مشهود است و ما با تقاضاهایی از سوی تعدادی از کشورهای آفریقایی مانند مصر، کنیا، غنا و… برای خرید سیمان رو به رو هستیم.
    وی ادامه داد: علاوه بر این، ما معتقدیم تلاش های دولت و رشد اقتصادی که شاهد آن هستیم، در نیمه دوم امسال آثار خود را در بازار داخل هم به نمایش خواهد گذاشت و به دنبال آن بازار مسکن به حرکت درخواهد آمد و این یعنی افزایش تقاضای سیمان شکل خواهد گرفت
    لطفی همچنین به مذاکراتی که برای صادرات سیمان به کشور عراق صورت گرفته،  اشاره کرد و گفت: مذاکراتی با نمایندگانی از شرکت های عراقی و مقامات ارشد این کشور صورت گرفته که بتوانیم با راه اندازی یک شرکت مشترک در شهرهای مرزی دو کشور موضوع صادرات به این کشور را مدیریت کنیم، و با این شرایط می توانیم به زودی شاهد حل مشکل صادرات سیمان به کشورعراق باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار