مدیران خودروعصر اعتبار

سرمایه گذاری ۴۳۸ میلیارد دلاری چین در توسعه خط آهن

عصر ساختمان- چین اعلام کرد که در پنج سال آینده برای توسعه خطوط ریلی در این کشور نزدیک به ۴۳۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

سرمایه گذاری ۴۳۸ میلیارد دلاری چین در توسعه خط آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سرمایه گذاری های کلان چین در این زمینه در سال های گذشته باعث گسترده شدن خطوط ریلی قطارهای پرسرعت در این کشور شده و رفاه فراوانی برای مسافران چینی به دنبال داشته است.
    بسیاری از قطارهای سریع السیر در خطوط مختلف در این کشور توانسته است رقیب سرسختی برای خطوط هوایی باشد و به دلیل امنیت بالای این خطوط و سهولت در رفت و آمد با آن از استقبال زیادی در میان مردم چین هم برخوردار شده است.
    چین اکنون می گوید که سرمایه گذاری هایش را بین سال های 2016 تا 2021 یعنی در طول اجرای سیزدهمین برنامه توسعه پنج ساله باز هم بیشتر خواهد کرد و خطوط ریلی بیشتری خواهد کشید تا قطارهای تندرو در اقصی نقاط کشور تردد داشته باشند.
    انتظار می رود بر اساس برنامه ای که روزنامه «اکونامی اینفورمیشین» چین به آن اشاره کرده است، شبکه ریلی کشور تا پنج سال دیگر 23 هزار کیلومتر بیشتر شود.
    رشد سرمایه گذاری های سالانه چین در بخش احداث خط آهن بسیار قابل توجه و بالای 11.3 درصد بوده است.
    به همین سبب امروز چین یکی از بزرگترین شبکه از قطارهای تندرو را در میان کشورهای جهان در اختیار دارد و قطارهایی با سرعت بالای 300 کیلومتر در این کشور بین شهرها و استان های مختلف در تردد هستند.
    تا کمتر از پنج سال قبل، قطارهای مسافربری فاصله بالای یکهزار کیلومتر از شهر پکن در شمال تا شهر شانگهای در شرق چین را با 16 ساعت زمان طی می کردند اما اکنون قطارهای تندرو این فاصله را به چهار ساعت و نیم کاهش داده اند.
    آمار نشان می دهد که سرمایه گذاری چین در پنج سال گذشته در جریان دوازدهمین برنامه توسعه اقتصادی بالای 500 میلیارد دلار بوده است.
    دولت چین اعلام کرده است که اجرای طرح های خط آهن تندرو در برنامه توسعه جدید همچنان در اولویت خواهد بود.
    هم اکنون خطوط قطارهای تندرو در چین به 16 هزار کیلومتر می رسد که معادل 60 درصد از کل خط آهن تندرو در جهان محسوب می شود و پس از چین کشورهای ژاپن و اسپانیا رده های بعدی را در اختیار دارند.
    پکن حتی به تازگی اعلام کرده که میزان فروش تولیدات و تجهیزات ریلی این کشور در آینده نزدیک به دلیل گسترش خطوط آهن در کشورهای مختلف مرتبط با برنامه احیای جاده ابریشم به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید.
    بر اساس گزارش های منتشر شده، در پنج سال آینده میزان نقل و انتقالات ریلی در سراسر جهان 3/3 درصد در سال رشد خواهد داشت و چین در این رابطه تاکید کرده است که تا یک دهه دیگر فروش تجهیزات مرتبط با حمل و نقل به کشورهای دیگر را نزدیک به 40 درصد بیشتر می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار