مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر‌کل بنیاد مسکن استان کرمان:

۱۰۵۰ واحد مسکونی سیل‌زده در رابر بازسازی می‌شود

عصر ساختمان- مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: یک‌هزار و ۵۰ واحد مسکونی سیل‌زده در رابر بازسازی می‌شود که ۸۹۴ آن انعقاد قرارداد شده است.

۱۰۵۰ واحد مسکونی سیل‌زده در رابر بازسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد عصر امروز در نشست شورای بانک‌های استان کرمان با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان اظهار‌داشت: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی می‌تواند زمینه ارتقای شاخص‌های توسعه در ابعاد دیگر را به دنبال داشته باشد.

    وی افزود: روستاهای استان کرمان نیز همانند روستاهای سراسر کشور با ساختارهای غیر متعارف و با سازه‌های ضعیف دارای آسیب‌پذیری بالایی هستند و به نظر می‌رسد در نقاط روستایی عامل تعیین‌کننده در احداث ‌ها، عمدتا صرفه‌جویی مالی و عدم نظارت بر ساخت و سازهاست.

    مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سیلاب، زمین‌لرزه و سایر سوانح طبیعی همواره گریبان‌گیر روستائیان بوده گفت: در چنین شرایطی زنگ خطر بیشتر متوجه مناطق روستایی است که به‌دلیل عدم رعایت ضوابط فنی در ساخت و سازها و نیز بافت کهنه و فرسوده در معرض بیشترین خطر قرار دارند.

    وی با اشاره به اینکه از مجموع تعداد 266 هزار و 695 واحد مسکونی روستایی در استان کرمان، تاکنون بیش از 146 هزار و 82 واحد مسکونی روستایی با مدیریت و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ساخته شده است خاطر‌نشان کرد: با همکاری بانک‌ها از این تعداد 127 هزار و 974 واحد پایان کار اخذ کرده‌اند.

    سلطانی‌نژاد با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از آغاز شروع این طرح به طور متوسط سالیانه 10 هزار و 665 واحد مقاوم را به مرحله بهره‌برداری رسانده است گفت: دولت موظف است به منظور تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی و ارتقای منزلت اجتماعی  روستائیان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‌محور روستاها اقداماتی را مطابق قوانین و در قالب بودجه‌های سنواتی انجام دهد.

    وی افزود: بر اساس برنامه ششم باید توسعه شناسایی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی جهت اجرای طرح‌های ایمن‌سازی این سکونت‌گاه‌ها با همکاری دستگاه‌های مسئول و مشارکت مردم و نهادهای محلی،‌ به‌نوعی که حداقل 30 درصد روستاهای در معرض خطر تا پایان اجرای قانون برنامه ایمن‌سازی شوند.

    مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه هزار و 50 واحد مسکونی سیل‌زده در رابر بازسازی می‌شود که 894 آن انعقاد قرارداد شده است تصریح کرد: 504 واحد پایان کار اخذ کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار