مدیران خودروعصر اعتبار

همکاری مشترک سازمان بنادر و سازمان جنگل‌ها با امضاء تفاهم‌نامه

عصر ساختمان- تفاهم‌نامه همکاری برای استقرار طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون جهاد کشاورزی به امضا رسید.

همکاری مشترک سازمان بنادر و سازمان جنگل‌ها با امضاء تفاهم‌نامه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی با سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

    بر اساس این گزارش با توجه به بهره‌مندی جمهوری اسلامی ایران از حدود 5 هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال، جنوب و جزایر به‌منظور تحکیم همکاری‌های مشترک این تفاهم‌نامه بین سازمان بنادر و دریانوری و سازمان جنگل‌ها به امضا رسید.

    گفتنی است تثبیت مالکیت دولت ،حفاظت و صیانت از اراضی ساحلی حریم و مستحدث با ایجاد سامانه تک پنجره جهت تسهیل فرآیند صدور مجوز ساخت و تأسیس سازه‌های دریایی و ساحلی از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور از جمله اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

    همچنین فراهم نمودن تمهیدات لازم برای استقرار طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و نیز استفاده متقابل از دانش تجربیات کارشناسان و متخصصان از امکانات و تجهیزات دو سازمان در دیگر اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

    در این مراسم اللهیاری مدیرکل مهندسی بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تبادل اطلاعات و داده اعم از نقشه‌ها و مطالعات انجام‌شده در حوزه سواحل کشور و نیز همکاری و مشارکت در انجام مطالعات مرتبط با اهداف تفاهم‌نامه ازجمله موضوعات مطرح‌شده در این توافق‌نامه به شمار می‌رود، گفت: همکاری و پشتیبانی متقابل در جهت آزادسازی حریم دریاها و برخورد قانونی با متجاوزان به دریا و مناطق ساحلی و نیز برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های علمی مشترک در راستای اهداف تفاهم‌نامه نیز از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

    وی در خصوص تعهدات این سازمان نیز گفت: همکاری در اجرای طرح کاداستر اراضی مستحدث ساحلی و حریم آنها در حد مقدورات و نیز به اشتراک‌گذاری فایل نقشه‌ها مطالعات اجرایی و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت سواحل مرتبط با سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور ازجمله تعهدات این سازمان به شمار می‌رود.

    وی گفت: همکاری در تعیین حریم دریاها و مستحدثات با استفاده از نتایج مطالعات پیاده و شبیه‌سازی سواحل کشور و نیز شبکه اندازه‌گیری مشخصه‌ها دریایی طبق توافق طرفین از دیگر تعهدات این سازمان به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار