مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه :

نیمی از مشاوران املاک کرمانشاه غیرفعالند

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به رکود در بازار مسکن در استان کرمانشاه گفت: نیمی از مشاوران املاک کرمانشاه غیرفعال هستند.

نیمی از مشاوران املاک کرمانشاه غیرفعالند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، محسن ملکی با اشاره به اینکه اکنون 1951 واحد عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه هستند اظهار داشت: حدود نیمی از این تعداد به دلیل رکود در بازار غیرفعال هستند و درخواست ابطال موقت پروانه داده‌اند و به مشاغل دیگر روی آورده‌اند.

    ملکی با بیان اینکه رکود در بازار مسکن بیش از سه سال گریبان‌گیر مشاوران املاک استان شده است گفت: تعداد زیادی از متقاضیان پروانه فعالیت از وضعیت رکود در بازار اطلاع ندارند و وارد این عرصه می‌شوند به همین دلیل ماهانه برابر با متقاضیان پروانه، متقاضی ابطال پروانه وجود دارد.

    وی عدم نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم را از عوامل رکود در بازار مسکن عنوان کرد و افزود: بازار خرید و فروش و حتی اجاره مسکن در استان در رکود به سر می‌برد و با وجود عرضه بسیار تقاضا وجود ندارد به طوری که با توجه به آپارتمان‌ها و برجهای استان 80 درصد از خالی هستند.

    ملکی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل رکود در بازار بیکاری است گفت: بسیار از جوانان تحصیل‌کرده در استان به کارگری، کبریت‌فروشی، گیوه‌فروشی، خرید و فروش دلار و رانندگی تاکسی روی آورده‌اند و افزایش سن ازدواج و طلاق نیز از دیگر تبعات این موضوع است.

    وی با بیان اینکه بسیاری از خا‌نواده‌‌ها به ویژه زوجهای جوان با وجود شاغل بودن از عهده وامهای با سود بالا و بازپرداخت کوتاه‌مدت برنمی‌آیند افزود: برای رفع رکود در بازار مسکن باید چاره اساسی اندیشیده شود و حداقل اقدام ممکن تشکیل تیمی از کارشناسان خبره و قانونی برای امر قیمت‌گذاری در حوزه مسکن است.

    ملکی با اشاره به اینکه تشکیل این تیمها با نظارت دولت سبب قیمت‌گذاری منطقی و متعادل می‌شود گفت: این کمیسیونها نیازمند افراد بصیری است که خود اهل ساخت و ساز یا شریک ساخت و ساز نباشند و اگرچه این افراد محدود هستند اما حضور آنها سبب تعادل در قیمت و کاهش تهمت‌ها به مدیران بنگاه‌ها می‌شود.

    وی با بیان اینکه بازار بنگاه در کرمانشاه اشباع شده است و باید براساس ظرفیت شهر پروانه صادر شود اظهار کرد: بسیاری از بنگاههای معاملات ملکی در کرمانشاه نه‌تنها عوارض شهرداری و مالیات بلکه توان پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز را نیز ندارند و به دلیل کمبود درامد به ناچار به دلالی روی می‌آورند.

    ملکی با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر قیمت‌گذاری صاحبان املاک از طرف ناظران گفت: در تمام دفاتر نرخ‌نامه کمیسیون رهن و اجازه و خرید و فروش املاک با مهر و تأیید اتحادیه وجود دارد و مراجعان به این نرخ‌نامه توجه داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو