مدیران خودروعصر اعتبار

ایجاد شغل با اختصاص ۱.۵ میلیارد دلارِ طرح اشتغال به مسکن روستایی

عصر ساختمان- در حال حاضر ۳.۲ میلیون مسکن فرسوده روستایی وجود دارد که برنامه ریزی برای بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد از آنها می تواند به ایجاد اشتغال پایدار منجر شود و جلوی استفاده نامناسب و غیربهینه منابع ۱.۵ میلیارد دلاری طرح اشتغال روستاییان را بگیرد.

ایجاد شغل با اختصاص ۱.۵ میلیارد دلارِ طرح اشتغال به مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصاد مقاومتی ، سید هادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساخت 200 هزار مسکن روستایی سالها پیش بعد از زلزله بم جهت کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی و بهبود شرایط زندگی روستاییان مطرح شد.

    بهادری با اشاره به طرح برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان گفت: این طرح پیش از انتخابات مطرح شد اما جهت جلوگیری از شاعبه تبلیغاتی و سیاسی بودن فعالیت دولت تصویب آن به تعویق افتاد، اما اکنون که دولت دوباره بر روی آن طرح اصرار دارد نشان می دهد که قصد دولت انتخاباتی نبوده است.

    وی در مورد نقاط مثبت این طرح گفت: از نقاط مثبت این طرح کمک به بهبود کیفیت زندگی در روستاها و مناطق محروم و جلوگیری از کاهش خسارات جانی و مالی در طی سوانح طبیعی است.

    نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که آیا هزینه کرد این 1.5 میلیارد دلار برای ساخت 200 هزار مسکن روستایی می تواند به ایجاد شغل منجر شود گفت: با ساخت مسکن در روستاها و مناطق محروم  می توان شغل ایجاد کرد.

    وی افزود: مهمترین نکته در این مورد این است که این مشاغل موقتی نباشد چون روستاییان به شغل پایدار نیاز دارند.

    بهادری در پاسخ به این سوال که دولت باید چه برنامه ای برای مسکن داشته باشد، گفت: برای گروه های مختلف اجتماعی باید برنامه های خاص و دقیقی در نظر گرفته شود، به عنوان مثال در حال حاضر برای دهک های پایین جامعه که بیشترین نیاز به مسکن را دارند طرح مسکن مهر در نظر گرفته شده و برای دهک متوسط جامعه هم طرح اعطای تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: هر ارگان می تواند مسئول ساماندهی یکی از این دهک ها شود به عنوان مثال کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای حل مشکل مسکن در دهک های پایین جامعه می توانند ایفای نقش کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان از مشکلات زیرساختی و سیاست گذاری های سطحی ابراز ناراحتی کرد و گفت: این فرآیند موجب شده 30 درصد مشکلات مردم در حوزه مسکن متمرکز شود و از طرفی 2.5 میلیون خانه خالی ایجاد شود.

    گفتنی است که در حال حاضر 3.2 میلیون مسکن فرسوده روستایی وجود دارد که برنامه ریزی برای بهسازی سالانه 200 هزار واحد از آنها می تواند به ایجاد اشتغال پایدار منجر شود و جلوی استفاده نامناسب و غیربهینه منابع 1.5 میلیارد دلاری طرح اشتغال روستاییان را بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار