مدیران خودروعصر اعتبار

تامین کامل روشنایی و پوشش شبکه فاضلاب حاشیه شهر مشهد تا پایان سال

عصر ساختمان- استاندار خراسان رضوی گفت: پروژه های ایجاد شبکه روشنایی و فاضلاب حاشیه شهر مشهد، از محل اعتبارات مناسب اختصاص یافته به این امر، تا پایان امسال به اتمام می رسد.

تامین کامل روشنایی و پوشش شبکه فاضلاب حاشیه شهر مشهد تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، علیرضا رشیدیان در حاشیه مراسم آغاز پروژه قطعه دوم شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک امام علی (ع) در انتهای منطقه توس مشهد در جمع خبرنگاران افزود: برای رفع محرومیت از منطقه حاشیه شهر و ایجاد عدالت اجتماعی، دستگاه های اجرایی استان قبل از تخصیص بودجه ملی با بهره گیری از امکانات خود انجام کارهای زیربنایی را در حاشیه شهر مشهد آغاز کردند تا با تامین بودجه بتوان به کار سرعت بیشتری بخشید.
    وی بیان کرد: با ابتکار دولت 693 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی و 330 میلیارد ریال به صورت نقدی برای پروژه های حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته است.
    وی اظهار کرد: با این بودجه در ادامه اجرای پروژه های زیربنایی در منطقه حاشیه شهر، اجرای 100 کیلومتر از قطعه دوم شبکه فاضلاب شهرک امام علی (ع) و ادامه اجرای شبکه روشنایی مناطق التیمور، سیس آباد و جاده قدیم قوچان واقع در حاشیه شهر آغاز شد.
    استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان سال قبل، بیش از 6 هزار پایه چراغ روشنایی در منطقه حاشیه شهر نصب شد و امسال نیز با 235 میلیارد ریال اعتبار 24 هزار پایه برق دیگر در این منطقه ایجاد می شود که با این روند تا پایان سال هیچ نقطه فاقد روشنایی در حاشیه شهر وجود نخواهد داشت.
    رشیدیان اظهار کرد: تا پایان سال گذشته حدود 150 کیلومتر از شبکه فاضلاب حاشیه شهر اجرا شده بود که امروز اجرای 100 کیلومتر در قطعه دوم شبکه فاضلاب شهرک امام علی (ع) با اعتبار 400 میلیارد ریال آغاز شد.
    وی ادامه داد: اگر امسال 200 کیلومتر شبکه فاضلاب حاشیه شهر مشهد از محل اعتبارات جداگانه توسط دستگاه متولی انجام شود، با اتمام اجرای قطعه دوم شبکه فاضلاب شهرک امام علی (ع)، تا پایان سال اجرای 450 کیلومتر شبکه فاضلاب حاشیه شهر مشهد به پایان می رسد و رکورد خوبی در این زمینه به ثبت خواهد رسید.
    استاندار خراسان رضوی گفت: در اجرای این دو پروژه پیمانکاران زیادی مشغول به کار می شوند که در کنار تامین اقدامات زیربنایی برای ساکنین شهر، اشتغال مناسبی نیز ایجاد خواهد شد.
    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: به منظور دستیابی به عدالت اجتماعی و رفع کمبود خدمات و زیرساخت های شهری در سکونتگاه های شهر مشهد با پیگیری این نهاد و ستاد بازآفرینی شهری استان در سال 95 ، امسال 2 هزار و 560 میلیارد ریال اعتبار برای بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد تامین شد.
    عبدالرضا اخوان عبداللهیان افزود: این میزان اعتبار شامل 900 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی موافقت نامه بهسازی بافت فرسوده و حاشیه کلانشهر مذهبی مشهد و یکهزار و 750 میلیارد ریال از محل اعتبار تبصره 36 قانون اصلاح بودجه تفویض شده از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران می باشد.
    وی بیان کرد: به همین منظور اجرای پروژه ها در سه سطح روبنایی، زیربنایی و ساماندهی محیط و فضای شهری تعیین و دستگاههای اجرایی دست اندرکار وظیفه تامین زمین و تهیه طرح و همکاری در نظارت بر اجرای پروژه ها را برعهده دارند.
    وی بیان کرد: از محل اعتبارات 693 میلیارد ریالی اسناد خزانه اسلامی و 330 میلیارد ریالی که به صورت نقدی برای پروژه های حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت، ساخت چهار مدرسه، سه سالن ورزشی، 2 مرکز جامع سلامت، سه کتابخانه، یک خانه محله، یک پایگاه سلامت اجتماعی، یک مرکز آتش نشانی، چهار بوستان، احداث آسفالت معابر و ساماندهی مسیل کشف رود، اجرای شبکه آب و فاضلاب، شبکه روشنایی و برق رسانی در منطقه حاشیه شهر مشهد در مرحله انعقاد قرارداد است و یا در مرحله فراخوان عمومی و برگزاری مناقصه می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار