مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح فاز هشت مسکن مهر پردیس

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گفت: نحوه پرداخت تسهیلات ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان به پیمانکاران بر اساس کارکرد و صورت وضعیت دقیق انجام می‌شود.

افتتاح فاز هشت مسکن مهر پردیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا ،سعید غفوری اظهار کرد: پیرو درج خبری مبنی بر توقف و کسری پرداخت مبلغ تسهیلات بانکی به پروژه‌های مسکن مهر پردیس از طرف یکی از سازندگان، جهت تنویر افکار عمومی و متقاضیان محترم نیاز است توضیحاتی ارائه کنم.

     وی افزود: شرکت عمران این روز ها از طرفی امانت دار مبالغی است که از محل افزایش سقف تسهیلات فردی بانکی از 30 به 40 میلیون تومان است که می‌بایست در قبال کارکرد و ارائه صورت وضعیت به صورت دقیق بررسی و به سازندگان پرداخت شود و از طرفی این شرکت با هجمه های بسیار رسانه‌ای و لابی گری‌های بیرونی از طرف برخی سازندگان کم کار، مبنی بر پرداخت مبالغ تأیید شده توسط بانک است.

    غفوری با بیان اینکه کارکرد تأییدی از طرف بانک به دلیل نوع ساختار متفاوت پرداختی معمولاً بیشتر از مبالغ تأییدی شرکت عمران است گفت: این نقیصه از طرف بانک اینگونه برطرف می شود که مبالغ تأییدی از طرف ایشان پس از تأیید شرکت عمران و مرحله‌ای پرداخت می‌شود. حقیقت امر این است که تنها از مبالغ در نظر گرفته شده از محل افزایش سقف تسهیلات بانکی 30 به 40 میلیون تومان جهت تکمیل بخش ساخت واحدها که حدود 700 میلیارد تومان است طی سه ماه گذشته تاکنون کمتر از 15 درصد هزینه و پرداخت شده است و مابقی این اعتبار قابل توجه در انتظار تولید کارکرد مثبت و پیشرفت فیزیکی پروژه ها توسط سازندگان است که در صورت ارائه صورت وضعیت مثبت در کوتاهترین زمان ممکن توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: شرکت عمران پردیس در خصوص تأمین منابع مالی ساخت واحدهای مسکن مهر از محل تسهیلات بانکی هیچگونه کسری منابع مالی ندارد، ولی در بخش عملیات اجرایی جهت تکمیل زیرساخت ها، روبنایی، زیربنایی و آماده سازی همچنان نیازمند یارانه های مختص مسکن مهر شهرجدید پردیس است.

    غفوری بیان کرد: متاسفانه بنا به دلایل متعدد، برخی از سازندگان مسکن مهر به جای فعال کردن جدی کارگاه‌ها و تلاش شبانه روزی و همچنین افزایش درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها و متعاقباً ارائه کارکرد صورت وضعیت مثبت، به کم کاری و پرداخت بصورت علی الحساب عادت کرده‌اند، ولی یکجایی باید جلوی این موضوع گرفته شود.

    وی گفت: در خصوص ادعاهای مطرح شده توسط یکی از مسؤلین شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان مبنی بر سرعت گرفتن پروژه با تزریق منابع مالی و شخصی از طرف خود پیمانکاران و همچنین ادعای پرداخت نامنظم از طرف شرکت عمران و درخواست ایشان در خصوص پرداخت ماهیانه یک میلیون تومان به ازای هر واحد بدون کارکرد تا پایان پروژه، لازم است توضیحاتی ارائه شود.

    به گفته غفوری، عملیات احداث 10 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر به همراه آماده سازی و محوطه سازی و زیر ساخت در سال 1391 طی تصمیم مدیران وقت با توجه به تجربه انجمن صنفی انبوه سازان در کرج در احداث 16 هزار واحد مسکونی به این انجمن واگذار شد.

    مدیرعامل عمران پردیس خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ناموفق قبلی در کرج که با تک تک انبوه سازان قرارداد جداگانه ای منعقد شده بود این بار تصمیم گرفته می شود که انجمن انبوه سازان شرکتی را به ثبت رسانده و شرکت عمران پردیس فقط با یک شرکت طرف قرارداد باشد در نتیجه شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان به نمایندگی از انجمن انبوه سازان متولد شده و در قالب دو تفاهم نامه به شماره 4641/91/ص/150 در تاریخ 22 خرداد 1391 با رقم اولیه حدود 320 میلیارد تومان جهت ساخت واحدهای مسکونی (بدون احتساب آسانسور) و تفاهم نامه شماره 5189/ص/91/150 تاریخ 25 خرداد 1391 با رقم اولیه 175 میلیارد تومان جهت آماده سازی، محوطه سازی و زیرساخت طرف قرارداد مستقیم شرکت عمران پردیس قرار می گیرد.

    وی ادامه داد: شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان از ابتدای سال  1391 به اتفاق 15 سازنده دیگر که خود از اعضای انجمن صنفی انبوه سازان هستند شروع به ساخت واحدهای مسکونی می‌کند. جهت تقویت تجهیزاتی، توان سازندگان مبالغی جهت خرید تاورکرین، قالب تونلی، ژئوگرید و غیره به سازندگان پرداخت می‌شود که خود حکایت از عدم شناخت کافی سازندگان از حجم کار و ناتوانی آنها در تجهیز کارگاه است. اراده شرکت عمران در همه مقاطع زمانی بر این بوده که سازنده هموطن بتواند با ایجاد اشتغال فعالیت مناسبی درکارگاه داشته باشد لیکن متاسفانه رشد پیشرفت فیزیکی طبق صورت وضعیت های موجود تطابق با پیشرفت ریالی نداشته و همواره پایین تر ازآن بوده است که این خود گواه کم کاری سازندگان و در راس آنها توسعه شهرسازی ایرانیان است.

    غفوری با بیان اینکه علیرغم همه کمک های شرکت عمران پردیس به توسعه شهرسازی ایرانیان متاسفانه تاکنون حتی یک واحد هم تحویل متقاضیان مسکن مهر پردیس از این پروژه نشده است گفت: اگر عملیات اجرایی به همین روال پیش رود، چشم انداز پروژه و رشد پیشرفت فیزیکی ساخت و آماده سازی به هیچ عنوان خاتمه عملیات اجرایی ساخت واحدها در فاز 5 را حتی تا پایان سال 1397 نشان نمی دهد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: کلیه مدارک و مستندات شامل کارکردهای شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان و صورت وضعیت های مقاطع مختلف زمانی طی 5 سال گذشته در معاونت فنی و اجرایی شرکت عمران موجود است و اگر نیاز باشد مطالب بیشتری در خصوص نحوه عملکرد ایشان در 5 سال گذشته به اطلاع عموم خواهد رسید که البته برخی از سازندگان زیر مجموعه این شرکت دارای کارکرد خوبی هستند ولی متاسفانه برخی در راس این شرکت بالاسری خود را برداشته و مبالغ ناچیزی به سازندگان زیر مجموعه تزریق می‌کنند و این خود باعث کندی بیش از پیش عملیات اجرایی در فاز 5 شده و شرکت مذکور در طی چند ماه گذشته همواره با تغییرات و درگیری های مدیریتی مواجه بوده که این امر بر روند اجرایی ایشان تاثیر نامطلوب داشته است.

    وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی 30 به 40 میلیون تومان آخرین منبع مالی جهت اتمام پروژه ها است گفت: در صورتیکه این تسهیلات درست هزینه نشود و شرکت عمران با تأیید کارکرد توسط مشاور ساخت پرداخت نکند متاسفانه با پروژه ای روبرو می شویم که (درحالت خوش بینانه) منابع مالی به اتمام رسیده ولی پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصدی مانع از بهره برداری از آنها می شود.

    غفوری تصریح کرد: این شرکت وظیفه خود می داند که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به عنوان منابع مالی پروژه بنحوی صیانت کند تا تزریق به نسبت کارکرد باشد و پرداخت علی الحساب به ازای هر واحد به پروژه در مقاطع زمانی مختلف بدون ارایه کارکرد و تأیید آن توسط مشاور مانند سمی است مهلک که نتیجه آن فقط بلعیدن منابع مالی توسط سازندگان کم کار بدون اتمام کار می باشد.

    وی با بیان اینکه در طی سه ماه گذشته سازندگان خوب و پرتلاشی (خصوصاً در فاز 8) داشته ایم که کارهایشان را تقریباً تمام کرده یا نزدیک به اتمام هستند گفت: شرکت عمران هم به نحو مناسبی از محل تسهیلات و آورده متقاضی شارژ مالی شده‌اند و انشاالله مابقی کارکرد ایشان نیز بلافاصله پس از تحویل واحدها به متقاضیان از محل آورده متقاضیان به این سازندگان پرداخت شده و تسویه حساب نهایی نیز صورت می پذیرد.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: بنده شخصاً به هیچ وجه از سرعت اجرایی کنونی برخی از سازندگان راضی نیستم، واقعاً انصاف نیست بعد از حدود 5 سال که از ساخت مساکن مهر پردیس می گذرد و متقاضیان با صبوری منتظر تحویل واحدهایشان هستند و در شرایطی که منابع مالی بانکی جهت تکمیل ساخت واحد ها موجود است برخی از سازندگان فصل کاری مناسب را اینگونه از دست دهند و به دنبال بهانه جویی باشند قطعاً با فعالسازی جدی گارگاه‌ها و راه‌اندازی شیفت های شب میتوان بخشی از عقب ماندگی موجود را جبران کرده و سال 1396 را، سال اتمام بخش عمده ای از پروژه مسکن مهر پردیس نامید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار