مدیران خودروعصر اعتبار

سودآوری توافق پاریس برای شهرهای آسیایی

عصر ساختمان- کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در حالی که آمریکا از توافق پاریس عقب‌نشینی کرده است شهرهای آسیایی از رشد سبز، بیشترین سود را خواهند برد.

سودآوری توافق پاریس برای شهرهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در صورتیکه پیش‌بینی‌ها در مورد رشد سبز و پایدار به نتیجه برسد شهرهای آسیایی حدود 1.5 تریلیون دلار در سال سود خواهند برد و همچنین در کنار آن ده‌ها میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود و شهرهای منطقه به لحاظ وضعیت محیط زیستی و سکونت‌پذیری بهبود چشمگیری خواهند یافت.

    با این حال دستیابی به این اهداف و رشد وابسته به آن به سرمایه‌گذاری دولت‌ها و تجارت در شهرهای پایدار بستگی دارد.

    در گزارش کمیسیون کسب و کار و توسعه پایدار (BDSC) آمده است: شهرهای آسیایی در میان بزرگترین ذی‌نفعان اقدام برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار جهانی هستند. همچنین در این گزارش به ارتقای کیفیت آب و هوا، طراحی صحیح ساختمان‌ها و فضاهای عمومی، سرمایه‌گذاری در حمل و نقل با میزان کربن پایین، استفاده بهتر از منابع فیزیکی و تولید کمتر زباله اشاره شده است.

    "مارک مالوچ – براون" معاون سابق دبیرکل ملل متحد و رئیس کمیسیون کسب و کار و توسعه پایدار پیش بینی کرده است: کسب و کارها به منظور سرمایه گذاری برای کاهش مصرف کربن ادامه خواهند داشت و نباید از عقب نشینی آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده کربن از توافق اقلیمی پاریس، احساس نگرانی و ترس پیدا کرد.

    در گزارش این کمیسیون آمده است: ارتقاء طراحی و ساخت خانه‌ها، هزینه‌های عملیاتی خانواده را کاهش داده و الگوی مصرف جهانی انرژی را تغییر می‌دهد. همچنین پیش بینی می‌شود خودروهای برقی حداقل 35 درصد تمامی فروش خودروها را تا سال 2040 در آسیا تشکیل دهد که در نهایت شهرها را تغییر داده و میزان آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.

    به گزارش روزنامه گاردین، در این بررسی آمده است برای تحقق رشد مدنظر دولت‌ها و صاحبان کسب و کار در تمامی منطقه باید در جهت تقویت اقداماتشان برای همخوانی با محیط زیست تلاش کرده، میزان آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و بر استفاده از سوخت‌های پاک سرمایه گذاری کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار