مدیران خودروعصر اعتبار

رونمایی از طرح ساخت پلاسکوی جدید در شهریور

عصر ساختمان- معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان گفت: طرح منتخب پلاسکو تا شهریور امسال نهایی می‌شود.

رونمایی از طرح ساخت پلاسکوی جدید در شهریور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، منوچهر خواجه دلویی گفت: از آنجا که جامعه مهندسی و دانشگاهی  علاقمند بودند در طراحی پلاسکو نظر خود را ارائه کنند، شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای گذراند که طرح پلاسکو از طریق مسابقه انتخاب شود تا مشارکت مهندسان را در بر داشته باشد.

    وی اضافه کرد: فرآیند انجام مسابقه در دستور کار قرار گرفت و بر اساس زمان بندی در پایان خرداد، ضوابط برگزاری مسابقه اعلام و تا پایان شهریور طرح منتخب، نهایی می‌شود پس از آن دریافت مجوز انجام و کار اجرایی آغاز می‌شود.

    معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان ادامه داد: برنامه ریزی بر این اساس صورت گرفته که پس از دریافت مجوز یا همان پروانه ساخت از شهرداری، تا دو سال کار اجرایی ساخت پلاسکو انجام می‌شود، زیرا بر اساس ضوابط تا طرح و مشخصات آن ارائه نشود مجوزی صادر نمی‌شود.

    خواجه دلویی گفت: در جهت کمک به استقرار موقت صاحبان سرقفلی پلاسکو، اجاره محلی را که خود کسبه در تقاطع خیابان‌های ولیعصر و طالقانی شناسایی کرده بودند، برای مدت معینی تقبل کردیم.

    وی اضافه کرد: بعد از حادثه پلاسکو، مسئولیت بازسازی ساختمان پلاسکو به معاونت توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان واگذار شد؛ بر این اساس مشاور طرح که از مشاوران منطقه 12 شهرداری تهران و مسلط به ضوابط و مقررات است انتخاب شد تا در اسرع وقت کار را انجام دهد.

    معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان گفت: شرایط ملک مجاور پلاسکو تاثیری در کار ما ندارد؛ البته این به مالکان آن ملک برمی گردد که بخواهند اقداماتی را در جهت ایمنی آن انجام دهند.

    خواجه دلویی افزود: ساختمان پلاسکو کمبودهایی داشت که در طراحی جدید باید این کمبودها رفع شود از جمله اینکه ساختمان فاقد پارکینگ بود که در طراحی جدید، پارکینگ به اندازه کافی در نظرگرفته خواهد شد؛ ضمنا همه مقررات ملی ساختمان در این طراحی جدید مدنظر و طراحی آن با استانداردهای روز دنیا و کشوراز نظر ایمنی، انرژی، حریق و مقررات مربوط منطبق خواهد بود که این موارد به عرصه قبلی اضافه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در درون بافت تجاری، تولید نمی‌تواند انجام شود، ادامه داد: این از ضوابط شهرداری و دستگاه‌های نظارتی است و بر اساس جلساتی که با شورای مدیریت پلاسکو داشتیم آن‌ها هم اذعان دارند که در این ساختمان کار تولیدی نمی‌تواند صورت گیرد؛ بلکه به امور تجاری و خدمات مربوط به عرضه و فروش اختصاص خواهد داشت.

    خواجه دلویی گفت: در ساختمان پلاسکو گاز شهری وجود داشت، اما بر اساس مبحث 17 مقررات ملی ساختمان گاز فقط تا موتورخانه کشیده می‌شود و همین مبحث تاکید می‌کند برای ساختمان‌های با کاربری عمومی، گاز به عنوان گرمایش نباید در تمام طبقات برود بلکه گرما از طریق سیستم‌های گرمایشی تامین می‌شود.

    وی افزود: کاربری پلاسکو، تجاری و نه تولیدی است و اگر کار تولیدی هم در قبل اتفاق افتاده بر خلاف ضوابط بوده است، ما هم بر اساس کاربری تجاری این ساختمان را احداث خواهیم کرد.

    خواجه دلویی گفت: مالکیت در پلاسکو، مالکیت عرصه و عیان است؛ البته بحث مربوط به صاحبان سرقفلی پلاسکو را مراجع قضایی مشخص خواهد کرد و هر چه مرجع قضایی و قانون تعیین کرد بنیاد هم بر اساس آن عمل خواهد کرد.

    معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان افزود: در ضوابط طراحی پیش بینی کردیم نمادی از ایثار آتش نشانان قهرمان در نظر گرفته شود.

    خواجه دلویی گفت: بنیاد، ساختمان هایی مانند پلاسکو دارد که برای تامین امنیت آن، اقداماتی آغاز شده و با جدیت پیگیری می‌کنیم تا امنیت این ساختمان‌ها با مقررات ملی ساختمان کشور انطباق داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار