مدیران خودروعصر اعتبار

قدیمی:

کارگران ساختمانی بر حسب مهارت ساماندهی می شوند

عصر ساختمان- مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: سامانه ای به منظور ثبت اطلاعات و مهارت کارگران ساختمانی در جهت سهولت دسترسی کارفرمایان ایجاد می شود.

کارگران ساختمانی بر حسب مهارت ساماندهی می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران  اظهار داشت: به منظور اجرای طرح ساماندهی و راه اندازی سامانه کارگران فصلی از تمام ظرفیت های دستگاه های مرتبط از جمله وزارت کار، سازمان فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی و اتحادیه کارگران بهره می گیریم.

    وی با بیان اینکه در شرایط عادی زمانی که کارفرما به پاتوق های کارگران مراجعه می کند قادر به تشخیص کارگر ماهر با غیر ماهر نیست، تصریح کرد: این سامانه دارای اطلاعات کاملی از مهارت‌های کارگران است تا کارفرمایان را در کوتاه ترین زمان راهنمایی کند.

    قدیمی ادامه داد: با ثبت مشخصات و مهارت های کارگران در سامانه، کارفرمایان به جای سر زدن به پاتوق های مختلف می توانند مهارت های مورد نظر خود را از طریق تماس با مسئولان مربوطه اعلام کنند تا در اسرع وقت کارگر به آدرس مورد نظر آن ها مراجعه کند.

    مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران کوتاه کردن پروسه زمانی حضور کارگر در محل کار و حفظ شخصیت و شأن کارگران را از مهم ترین مزیت راه اندازی این سامانه عنوان کرد و افزود: بسیاری از کارگرانی که برای ثبت نام در این سامانه مراجعه می کنند از مهارت‌های تجربی برخوردار هستند که با این وجود به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می‌شوند تا پس از گذراندن دوره و دریافت کارت مهارت از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند‌.

    وی خاطر نشان کرد: این طرح ساماندهی ویژه کارگران ساکن شهر تهران است و به منظور تسریع در روند مهاجرت معکوس با شهرداری شهرهای مختلف مذاکره شده تا این طرح در جهت جذب کارگران در شهر مبدأ و جلوگیری از مهاجرت به پایتخت اجرا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی