مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش «بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در بخش ساختمان» تصویب شد

عصر ساختمان- پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار در جلسه رسمی کمیته راهبری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی تصویب شد.

گزارش «بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در بخش ساختمان» تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر معاونت علمی، با حمایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی، پروژه «بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار» با همکاری مشترک صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF)، برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری از اوت 2016 شروع به کارکرد و تاکنون 5 جلسه کمیته هماهنگی پروژه (Project Review Committee) به‌منظور بررسی‌های فنی و اجرایی این پروژه تشکیل‌شده است.

    گزارش آغازین پروژه «بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار» ارائه و به تصویب رسید. این گزارش به‌عنوان مبنای اصلی و کلیدی سنجش موفقیت پروژه در نظر گرفته می‌شود.

    یداله سبوحی، دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و مجری ملی پروژه در این جلسه گفت: به منظور بررسی فعالیت‌های فنی و مشارکت اعضای کمیته راهبری در اجرای پروژه، جلسات کمیته هماهنگی پروژه (Project Review Committee) به صورت ماهانه و جلسات رسمی کمیته راهبری دو بار در سال برگزار می‌شود.

    در این جلسه آن ماری اسلات کارلسن، نماینده مقیم برنامه عمران ملل متحد، گفت: اجرای چنین پروژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی به‌عنوان یک پروژه مشترک بین دولت ایران، صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، ملزم به برگزاری جلسات اصلی کمیته راهبری است و این جلسات به‌عنوان جلسات راهبری و مدیریت ارشد پروژه در نظر گرفته ‌شود.

    نمایند مقیم برنامه عمران ملل متحد افزود: گزارش آغازین پروژه که در جلسات هماهنگی پیشین به‌صورت مفصل مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و توسط تیم اجرایی پروژه تهیه‌ شده است از اهمیت بسزایی برای برنامه عمران ملل متحد (UNDP) برخوردار است و مبنای پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت. همچنین ایشان یادآور شدند این پروژه علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی دستاوردهای متنوعی ازجمله اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد بازار را خواهد داشت.

    زوران مرواج، مشاور ارشد بین المللی پروژه، در بخش دیگری از این نشست با اشاره به  شرایط موجود در ایران، بیان کرد: اجرای این پروژه بسیار دشوار است چراکه کشور ایران از انرژی غنی است و شرایط ایران قابل مقایسه با اروپا نیست و مؤلفه دوم پروژه فضای مناسبی برای تمرین و بررسی مشکلات و چالش‌ها است.

    هاله بختیار، مدیر ملی پروژه، بیان کرد: از جمله نتایج مورد انتظار ذکر شده در سند پروژه کاهش مصرف انرژی گرمایی (TEC) به میزان 60درصد در ساختمان‌های درحال ساخت و 25% در ساختمان‌های پایلوت با توجه به سناریوی روند موجود و کاهش یک ‌میلیون تن انتشار گاز کربن دی اکسید به صورت تجمعی است. همچنین شاخص اشتغال‌زایی که در سند اولیه موجود نبوده ولیکن هم اکنون از جمله شاخصها و معیارهای بسیار مهم پروژه می‌باشد و تلاش بر این خواهد بود که این اشتغال‌زایی در حوزه بخش خصوصی و با حمایت شرکت¬های دانش‌بنیان و شرکت‌های خدمات انرژی که زیرساخت‌های بازار انرژی و محیط زیست خواهند بود، ایجاد شود.

    در کمیته راهبری پروژه، تیم مدیریت پروژه؛ برنامه عمران منطقه ای ملل متحد (UNDP)؛ وزارت امور خارجه کشور؛ وزارت نفت؛ وزارت نیرو؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ وزارت راه و شهرسازی؛ سازمان برنامه و بودجه کشور؛ شرکت ملی گاز ایران؛ سازمان نظام مهندسی تهران؛ شهرداری تهران؛ شرکت بهینه سازی مصرف سوخت؛ سازمان ملی استاندارد ایران؛ سازمان محیط زیست؛ مرکز تحقیقات راه، شهرسازی و مسکن؛ انجمن شرکت‌های خدمات انرژی؛ اتاق بازرگانی صنایع، معادن، کشاورزی تهران به عنوان اعضا کمیته راهبری حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار