مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه تاکید کرد:

تجدید نظر در طرح فعلی بافت تاریخی پیرامون حرم امام‌رضا (ع)

عصر ساختمان- با بررسی طرح بازنگری بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع)، معاون معماری و شهرسازی نسبت به تجدید نظر در طرح فعلی بافت پیرامون حرم امام رضا (ع) تاکید کرد.

تجدید نظر در طرح فعلی بافت تاریخی پیرامون حرم امام‌رضا (ع)
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، به دنبال مصوبه هشتم دی ماه 1393 شورای‌عالی شهرسازی و معماری مبنی بر ضرورت بازنگری در طرح بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) و با توجه به اهمیت صیانت و حفاظت از این بافت در شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، طرح بازنگری بافت پیرامون حرم مطهر و بافت تاریخی، پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های کارشناسی و فنی راهبردهای طرح در جلسه‌ای با حضور دانشگاهیان در دانشگاه فردوسی شهر مشهد ارائه و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج به عنوان جلسه نهایی تصویب استانی با حضور پیروز حناچی معاون وزیر و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مشهد برگزار شد.

    حناچی، با بیان ضرورت تجدید نظر در طرح فعلی و تسریع در این امر، بر تغییر رویکرد و جایگزینی نگاه بهسازی به جای رویکرد تخریب و نوسازی دربافت پیرامون حرم مطهر که عمدتا هم دست نخورده باقی است تاکید کرد.

    او با اشاره به این‌که الزام در نظر گرفتن مشارکت مردمی و توجه ویژه به ارتقای کارکرد سکونتی در بافت و ابقای جمعیت ساکن باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، ضمن تاکید بر اهمیت راهبردهای طرح بازنگری، بر تاثیر مستقیم راهبردها در طرح‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: بعضی راهبردهای تعریف‌شده در دهه 60 مانند اجرای زیر گذر نمونه مشخص از راهبردهای غیر صحیح بوده است که اثرات آن در حال حاضر مشهود است.

    وی با بیان این‌که طرح در حال اجرا حتماً با معضلات بسیاری روبه‌رو خواهد بود، ادامه داد: بنابراین باید اراده جمعی در اجرای راهبردهای صحیح و مناسب پیشنهادی وجود داشته باشد.

    دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، در ادامه با تاکید بر اهمیت راهبردهای طرح بازنگری، بر تاثیر مستقیم راهبردها در طرح‌های اجرایی اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو