مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار خراسان‌ شمالی:

بازسازی مناطق زلزله زده را معطل مصوبه دولت نگذاشته ایم

عصر ساختمان- استاندار خراسان‌ شمالی با اشاره به ارسال گزارش جمع بندی خسارات و اعتبارات جبرانی برای مناطق زلزله زده این استان به سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از دبیر هیات دولت قول گرفتیم که این گزارش برای اخذ مصوبه قانونی، بدون نوبت در نشست هیات دولت طرح شود.

بازسازی مناطق زلزله زده را معطل مصوبه دولت نگذاشته ایم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست با مدیران بانک های این استان که با محوریت تسهیلات بازسازی واحدهای خسارت دیده در زلزله 23 اردیبهشت ماه تشکیل شد، تصریح کرد: با استفاده از منابع در اختیار بنیاد مسکن و دیگر منابع داخلی تلاش شده است تا حد امکان، وقفه ای در روند کارها پیش نیاید و اقدامات دیگری هم مثل تقاضای استمهال دو ساله برای بازپرداخت اقساط تسهیلات قبلی بانک مسکن انجام شده است تا بخشی از آلام زلزله زدگان تسکین یابد .

    وی خطاب به مدیران بانک های استان تأکید کرد که برای جذب سریع تر سهمیه های کنونی معرفی شده از سوی بنیاد مسکن و پرداخت تسهیلات به متقاضیان، تدابیر لازم اتخاذ و موضوع تخصیص باقیمانده سهمیه بهسازی مسکن روستایی استان نیز پیگیری شود .

    وی از مدیران شعب بانک ها خواست تا در پرداخت تسهیلات ویژه بازسازی واحدهای زلزله زده با توجه به شرایط اضطراری و نیز مصوبات قبلی هیات وزیران، شورای پول و اعتبار و ابلاغیه بانک مرکزی، روند امور را تسریع کنند و با اخذ ضمانت زنجیره ای از متقاضیان و بدون در نظر گرفتن بدهی قبلی افراد یا چک برگشتی احتمالی، تسهیلات را بپردازند.

    مقام عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به بداخلاقی هایی که در ایام منتهی به انتخابات در رابطه با کمک رسانی به زلزله زدگان شاهدش بودیم، خاطرنشان کرد: آن روزها کار می کردیم و ناسزا می شنیدیم و به فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی متهم می شدیم و اگر هم کار نمی کردیم، باز عملکرد ما را زیر سوال می بردند؛ در حالی که اگر همزمانی زلزله و انتخابات نبود، با توجه به سرعت عمل در امدادرسانی، اسکان آسیب دیدگان، بیمه بودن همه واحدهای روستایی و آغاز عملیات آواربرداری و بازسازی واحدها، به عنوان استان نمونه در مدیریت بحران معرفی می شدیم .

    وی با اشاره به تدبیر انجام شده در دولت تدبیر و امید که به بیمه رایگان 100 هزار واحد روستایی خراسان شمالی منجر شده است، از شرکت های بیمه مسئول خواست که در ارزیابی خسارات و روند پرداخت غرامت به آسیب دیدگان سرعت و همت بیشتری به خرج دهند .

    خراسان شمالی پیشتاز استان های دیگر در بازسازی بناهای تخریبی

      معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور نیز در این نشست با بیان این که در خراسان شمالی زودتر از موارد مشابه استان های دیگر کار بازسازی واحدهای تخریب شده آغاز شده است، گفت: امروز شاهد هستیم در حالی که فقط یک ماه از رخداد زمین لرزه گذشته، اما ساخت برخی واحدهای تخریب شده حتی به مرحله سقف رسیده است .

    عزیزالله مهدیان تصریح کرد: به دلیل زمان بر بودن روند تصویب و تخصیص کمک های مدنظر دولت، بنیاد مسکن تلاش کرده است با استفاده از منابع داخلی خود روند اعطای تسهیلات بازسازی را بی وقفه پیش ببرد و امیدواریم تا پیش از فرارسیدن فصل سرما، خانوارهای آسیب دیده زیر سقف منازل خود بروند.

    وی تأکید کرد: برای همکاری همه جانبه با بانک های عامل در استان و تسریع در عقد قرارداد اعطای تسهیلات، آمادگی کامل داریم .

    رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز با اشاره به توزیع سهمیه 750 فقره تسهیلات بازسازی واحدهای روستایی بین بانک های دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان گفت: از بانک ها می خواهیم پرونده تسهیلات سهمیه خود را طی یک هفته آتی ببندند تا به محض وصول اعتبارات و سهمیه جدید، کار اعطای تسهیلات به متقاضیان دیگر مختل نشود .

    مجید پورعیسی با قدردانی از همکاری بانک های استان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات نشست های قبلی و شرایط اضطرار در مواقع بحران، از بانک ها انتظار می رود در مسائلی مثل نحوه ضمانت یا استعلام بدهی بانکی قبلی و چک برگشتی زلزله زدگان سخت گیری نکنند و طبق روال مصوبات قبلی دولت و بانک مرکزی درخصوص حوادث غیرمترقبه عمل کنند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار