مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل قطعه یک آزادراه شمال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل قطعه یک آزاد راه تهران – شمال نیاز به بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی دارد، گفت: برای ساخت قطعه ۲ دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این قطعه سه ساله ساخته می‌شود.

تکمیل قطعه یک آزادراه شمال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، خیراله خادمی در بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال و در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه 2 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اتمام قطعه یک 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    وی ادامه داد: قطعه یک آزادراه تهران – شمال 32 کیلومتر است که عملیات منحصر به فردی برای ساخت تونل‌های آن انجام شد و پل‌های بسیار عظیمی در طول این محور ساخته شده است که این حجم از عملیات مهندسی با تکنولوژی جدید برای اولین بار است که در کشور به اجرا می‌رسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: آزادراه تهران – شمال یک شاهکار مهندسی در کشورمان محسوب می‌شود.

    مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در این پروژه 6 پیمانکار ایرانی مشغول به کارند و با پیمانکاران چینی تصفیه حساب کرده‌ایم، گفت: زمانی که دولت یازدهم در این پروژه شروع به کار کرد پیشرفت فیزیکی قطعه یک 30 درصد بود که امروز پیشرفت فیزیکی این پروژه به 85 درصد رسیده است و تقریبا 20 درصد از کار باقیمانده است.

    خادمی گفت: برای ساخت این پروژه تاکنون 1800 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل مابقی آن 700 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

    وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران – شمال گفت: روزانه صد میلیارد تومان توسط پیمانکاران این پروژه صورت وضعیت می‌شود و برخی از رکوردهای مهندسی در عملیات ساخت این پروژه شکسته شده است به طوری که آمار لاینینگ در روز 60 متر است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به شروع ساخت قطعه 2 آزادراه تهران – شمال گفت: این قطعه به دو بخش تقسیم می‌شود در بخش اول ساخت تونل البرز به طول 6400 متر را داریم. البته عملیات ساخت بخش شرقی تونل البرز را شروع کرده‌ایم و در یک سال آینده هزار متر از بخش شرقی این تونل به اتمام می‌رسد.

    وی گفت: چهار پیمانکار ایرانی در قطعه 2 حضور خواهند داشت و این قطعه سه ساله ساخته و به اتمام می‌رسد و پس از سه سال می‌توانیم قطعه یک آزادراه شمال را به تونل البرز در قطعه دو وصل کنیم.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای ساخت قطعه 2 به 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که 800 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران منعقد کرده‌ایم.

    وی ادامه داد: مابقی بودجه برای ساخت بخش‌های شرقی و غربی تونل البرز است.

    وی با اشاره به مبلغ عوارضی برای قطعه یک اظهار داشت: تعیین مبلغ عوارضی قطعه یک به دو عامل بستگی دارد اول میزان هزینه‌ای که در این قطعه انجام شده است و دوم مدت زمان بهره‌برداری سرمایه‌گذار از پروژه است. اگر بخواهیم مبلغ عوارضی را کاهش دهیم باید مدت زمان بهره‌برداری سرمایه‌گذار را افزایش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو