مدیران خودروعصر اعتبار

نگاهداری خبر داد:

ارایه الگوی مطلوب توسعه اجتماعی بومی در شهر تهران

عصر ساختمان- رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از اتمام «پژوهش و مطالعه در خصوص ارایه الگوی مطلوب توسعه اجتماعی بومی در شهر تهران» خبر داد.

ارایه الگوی مطلوب توسعه اجتماعی بومی در شهر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در جلسه بررسی پروژه خاتمه یافته پژوهش و مطالعه در خصوص ارایه الگوی مطلوب توسعه اجتماعی بومی در شهر تهران اظهار داشت: هدف کلی این پژوهش ارایه الگوی مطلوب توسعه اجتماعی بومی در شهر تهران است.

    وی درباره تعریف توسعه اجتماعی عنوان کرد: توسعه اجتماعی یک فرآیند تغییر اجتماعی برنامه ریزی شده است که به منظور ارتقای رفاه و کیفیت زندگی مردم، توزیع مساوی منابع، مشارکت در فرآیند‌های تصمیم سازی، و در نهایت برآوردن نیاز‌های بالقوه انسانی صورت می‌گیرد.

    نگاهداری آموزش و میزان دسترسی به امکانات آموزشی، دسترسی به خدمات زیربنایی، بهداشت و سلامتی، اشتغال و فرصت‌های شغلی، کاهش فقر شدید و گرسنگی، گسترش و ترویج برابری جنسیتی وتوانمندسازی زنان، مقابله با تبعیض و طرد اجتماعی، برابری و عدالت اجتماعی، بهبود رفاه و سطح زندگی افراد، کیفیت زندگی، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، مشارکت سیاسی و اجتماعی، اعتماد، انسجام و سرمایه اجتماعی را از شاخص‌های توسعه اجتماعی بر اساس تجارب جهانی و مطالعات نظری دانست.

    رئیس مرکز مطالعات توسعه اجتماعی بومی در شهر تهران را بر اساس بر اساس نظر نخبگان، اجتماع محور و برگرفته از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محلی شهروندان بر اساس آگاهی و بلوغ اجتماعی جهت رفع نیاز‌های خود با کمترین اتکا به دولت، همراه با توانمندی و مشارکت فعال در تصمیم سازی‌ها، برخوردار از حق انتخاب در تمامی جنبه‌های زندگی، حق بهتر زیستن، داشتن نهاد‌ها و تشکل‌های مدنی قوی و فعال، برخوردار از عدالت و قسط در دسترسی به فرصت‌های برابر بر اساس شایستگی ها، داشتن نگاه اجتماعی در تمامی عرصه‌ها و در نهایت در نظر گرفتن حق انسان و اجتماع و حرکت به سوی تعالی و خوشبختی در شهر دانست.

    نگاهداری در ارتباط با کاربست این پروژه افزود: تلفیق شاخص‌های توسعه اجتماعی در شهرداری به دو دسته کلان و راهبردی، تعیین متولی ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی درشهرداری تهران، ارایه سازمان‌های همکار درارتقاء شاخص‌های توسعه اجتماعی و ارایه کمیسیون ناظر ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی در شهرداری تهران در شورای اسلامی ارایه شده است.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس راهبرد پنج‌گانه طراحی شده، شناسنامه کارگروه پنج گانه‌ای شامل:معاونت و یا سازمان متولی ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی کارگروه ارتقای راهبرد مورد نظردرشهرداری تهران، نهاد‌های همکار دولتی و غیر دولتی، کمیسیون ناظر شورای اسلامی شهر تهران در شاخص‌های توسعه اجتماعی و ارایه ابزار‌های سنجش، ارزیابی و پایش هر شاخص توسعه اجتماعی در کارگروه ارتقای راهبرد مشخص شده است.

    گفتنی است که «پژوهش و مطالعه در خصوص ارایه الگوی مطلوب توسعه اجتماعی بومی در شهر تهران» در سیزدهمین جلسه کمیته تخصصی بررسی پروژه مطالعاتی سال 1396 در 24 خرداد ماه در محل سالن جلسات مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران که با حضور اعضا برگزار و مورد تایید قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو