مدیران خودروعصر اعتبار

اعلام آمادگی نظام مهندسی ساختمان برای بازسازی، نوسازی و زیباسازی یزد

عصر ساختمان- رییس هیئت ‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از آمادگی همکاری گسترده این نهاد با شورای اسلامی شهر برای بازسازی، نوسازی و زیباسازی یزد خبر داد.

اعلام آمادگی نظام مهندسی ساختمان برای بازسازی، نوسازی و زیباسازی یزد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی‌رضا فرشید در اولین نشست مشترک هیئت ‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اعضای منتخب دوره‌ی پنجم شورای اسلامی شهر یزد که به منظور بررسی روند ساخت و ساز در استان و نحوه همکاری طرفین برای قانونمندتر شدن این روند برگزار شد، به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست انجام هئیت‌مدیره دوره هفتم این سازمان پرداخت.

    وی عنوان کرد: این نهاد مردمی و فنی‌تخصصی با بهره‌گیری از توانمندی افزون بر شش هزار مهندس آماده است که همکاری گسترده‌ای با شورای اسلامی شهر برای بازسازی، نوسازی و زیباسازی یزد داشته باشد و به موازات آن تلاش مشترکی در جهت اصلاح روند فعلی ساخت و ساز صورت پذیرد .

    در ادامه اعضای هئیت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌ های مرتبط با امور ساخت‌وساز و تشریح زمینه‌های همکاری طرفین برای تسهیل فرایند صدور پروانه ساختمان و مکانیزه کردن آن، توجه بیشتر به شناسنامه فنی و ملکی، تقویت بعد نظارت بر ساخت‌وسازها و برخورد اصولی با تخلفات در جهت کاهش پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده صد و ضرورت اعتمادسازی در جامعه برای رعایت مقررات ملی ساختمان پرداختند .

    اعضای منتخب شورای اسلامی شهر یزد نیز مواردی چون اهمیت درک متقابل و تعامل طرفین برای کاهش بوروکراسی در صدور پروانه ساختمان، لزوم توجه ویژه شهرداری به گزارش‌های مهندسان ناظر و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی متخلف و ضرورت تدوین قانون جامع مدیریت شهری را خواستار شدند .

    به گفته‌ی آنان، تاکنون نزدیک به 18 برنامه مشخص را برای توسعه امور شهری تدوین شده و روح حاکم بر تمام این برنامه‌ها مشورت‌پذیری، مشارکت‌جویی و چابک‌سازی روند اجرای امور به ویژه در شهرداری است.

    اعضای منتخب دوره‌ی پنجم شورای اسلامی شهر یزد تاکید کردند: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اعضای متخصص خود می‌تواند نقشی مهم برای ارائه مشاوره‌های فنی، تخصصی در امور زیربنایی شهر بر عهده گیرد .

    چگونگی دستیابی به الگوهای صحیح ساخت‌وساز، توجه به موضوع در حال گسترش حاشیه‌نشینی و نیز مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر شهری برای معلولان و سالمندان، از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار