مدیران خودروعصر اعتبار

فایل‌های مناسب خانه اولی‌ها

عصر ساختمان- با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از سال گذشته، خانه اولی‌ها امکان خرید آپارتمان‌های «کوچک‌متراژ» با دامنه قیمت بالاتر را پیدا کرده‌اند.

فایل‌های مناسب خانه اولی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، تا سال 94 و پیش از اینکه سقف تسهیلات بانک عامل بخش مسکن از محل خرید اوراق و نیز سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن یکم افزایش یابد، اغلب خانه اولی‌ها با توجه به بودجه خود متقاضی خرید آپارتمان‌های کوچک‌تر از 50 مترمربع که در بازار مسکن از آنها به‌عنوان «ریزمتراژ» یاد می‌شود، بودند. این در حالی است که با افزایش قدرت خرید آنها ناشی از افزایش سقف وام مسکن در آغاز سال 95، رفته رفته این تقاضا به سمت واحدهای با مساحت بین 50 تا 60مترمربع سوق پیدا کرد.

    این جابه‌جایی تقاضای خرید از آپارتمان‌های ریزمتراژ به کوچک متراژ موجب شده بازار آپارتمان‌های با این مساحت گرم‌تر از گذشته شود و در مقابل آپارتمان‌های زیر 50 مترمربع عمدتا توسط متقاضیان غیرمصرفی و با هدف سرمایه‌گذاری خریداری شود. بودجه خانه اولی‌ها برای خرید آپارتمان با احتساب تسهیلات بانکی به قدری تقویت شده که دامنه انتخاب آنها به آپارتمان‌های کوچک‌متراژ با قیمت 5 تا 6 میلیون تومان در هر مترمربع گسترش یافته و در نتیجه بر خلاف تصور عموم، امکان خرید آپارتمان در مناطق نسبتا گران‌تر تهران در مقایسه با مناطق مصرفی چهار و پنج پایتخت، فراهم شده است. بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد اگر این گروه از متقاضیان مسکن از شرط سنی نوساز و تازه‌ساز بودن بگذرند، می‌توانند حتی آپارتمان‌های میان‌متراژ و حول و حوش 70مترمربعی را نیز متناسب با بودجه خود تملک کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی