مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول خبر داد؛

وام ۱۲۰ میلیونی مسکن با اوراق قدیمی ابلاغ شد

عصر ساختمان- مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از امکان دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن با استفاده از اوراق تسه قبل از مهر ۹۴ خبر داد.

وام ۱۲۰ میلیونی مسکن با اوراق قدیمی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدحسن مرادی گفت: از ابتدای شروع فرآیند تسهیلات دهی به متقاضیان خانه اولی خرید مسکن (خرداد 94) تا پایان سال 95، حدود 7 هزار (6 هزار و 998) فقره تسهیلات به زوج های جوان خانه اولی پرداخت شده است.

    مدیر امور و طرح و برنامه بانک مسکن با تشریح عملکرد این بانک در خصوص پرداخت وام خرید یا ساخت مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم اظهار کرد: طی بازه زمانی خرداد 94 تا پایان اسفند ماه 95 در «شهرهای زیر 200 هزار نفر»، «شهر تهران» و «مراکز استان ها و شهرهای بالای200 هزار نفر» به ترتیب، هزار و 114 فقره، 2 هزار و 145 فقره و 3 هزار و 739 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

    وی در خصوص مجموع ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده تأکید کرد: ارزش کل این وام ها حدود 424 میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن به سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم بوده است. این مبلغ در شهرهای با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر بیش از 44 میلیارد تومان، در شهر تهران 163 میلیارد و 500 میلیون تومان و در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر، بیش از 216 میلیارد تومان گزارش شده است.

    این مقام مسئول در بانک مسکن درباره آمار مانده حساب صندوق پس انداز مسکن یکم طی اسفند ماه 95 گفت: جمع کل سپرده های متقاضیان در این صندوق به لحاظ تعداد سپرده ها، به 154 هزار و 81 فقره رسید که در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت 32 هزار و 600 فقره، در شهر تهران 41 هزار و 628 فقره و در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر 79 هزار و 853 فقره بوده است.

    به گفته مرادی مانده عددی (حجم ریالی) این صندوق نیز در اسفند 95 حدود 3 هزار و 376 میلیارد تومان گزارش شده است.

    امکان دریافت وام 120 میلیون تومانی با اوراق قدیمی تسه

    مدیر طرح و برنامه بانک مسکن در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در مهر 1394 مبنی بر ممنوعیت پرداخت وام مسکن 60 میلیون تومانی به دارندگان اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) قبل از این تاریخ که در فرابورس با نماد «تسه9407» خرید و فروش می شود و صرفا اعطای وام 35 میلیون تومانی خرید مسکن به آنها، خاطر نشان کرد: بانک مسکن در بخشنامه ای که اخیرا به شعب ابلاغ کرده ممنوعیت پرداخت تسهیلات مازاد بر 35 میلیون تومان از محل ارائه اوراق «تسه 9407» و قبل از آن را لغو کرده است.

    مرادی خاطرنشن کرد: بنابراین پرداخت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به تنهایی و یا توأم با سایر حساب‌ ها در تمام حالات انفرادی و زوجین، فارغ از نماد اوراق صادره و صرفا مبتنی بر توجه به معتبر بودن اوراق ارائه شده با رعایت کلیه شرایط و ضوابط مقرر امکان‌ پذیر است و دیگر الزامی به ارائه بخشی از اوراق (مازاد بر 35 میلیون تومان) از محل نمادهای «9408» و بعد از آن نیست.

    وی با بیان اینکه این اقدام بانک مسکن می‌تواند در تحرک بازار مسکن نقش داشته باشد گفت: در حال حاضر امکان بهره‌مندی از تسهیلات 120 میلیون تومانی خرید مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری و به صورت آنی وجود دارد که در نتیجه نیاز به خرید اوراق در بازار مسکن تابستان که فصل طلایی نقل‌ و انتقالات ملکی است، رو به افزایش خواهد گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو