مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تبریز:

خط دوم مترو با تزریق‌‌ ۴۲۰ میلیون دلار فاینانس خارجی شتاب می‌گیرد

عصر ساختمان- شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت اتمام فرآیند استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی برای خط ۲ متروی این شهر گفت: این خط با تزریق‌‌ ۴۲۰ میلیون دلار فاینانس خارجی شتاب می‌گیرد.

خط دوم مترو با تزریق‌‌ ۴۲۰ میلیون دلار فاینانس خارجی شتاب می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  ایرنا، صادق نجفی روز پنجشنبه در دیدار با نمایندگان ارشد بانک چینی و کنسرسیوم فاینانس افزود: خط دوم متروی تبریز از طولانی‌ترین خطوط مترو کشور بوده که با تزریق‌های مالی انجام شده حدود 4.5 کیلومتر از عملیات عمرانی آن در حال اتمام است.
    وی با اشاره به این ‌که شهرداری تبریز، توسعه و تجهیز مترو را با اجرای راهبردهای اقتصادی متفاوت در پیش گرفته است، اظهار کرد: فرآیند اخذ فاینانس خارجی در کشور ما بسیار پیچیده بوده و نیازمند اخذ مجوزهای متعدد از مبادی مختلف قانونی و طی مراحل مختلفی است.
    شهردار تبریز یادآوری کرد: این مهم برای خط 2 متروی تبریز از حدود 2 سال قبل آغار شده و پس از طی مسیر مربوطه به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.
    نجفی ادامه داد: بیش از 350 پروژه در فهرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران قرار دارد که از این تعداد، پروژه خط 2 متروی تبریز در اولویت های نخست قرار دارد و این پروژه از این نظر در بین سازمان های قطار شهری کشور به عنوان پیشرو شناخته می‌شود.
    وی گفت: با اتمام این فرآیند مبلغ 420 میلیون دلار به پروژه خط 2 تزریق مالی می شود و راه اندازی مرحله اول خط 2 قطار شهری تبریز به طول 10 کیلومتر تامین می شود.
    متروی تبریز مجموعه قطار شهری و تراموا در این شهر است که مطالعات آن در سال 1380 و عملیات اجرایی آن نیز از سال 1384 خورشیدی آغاز شده و در سال 1394 بخشی از آن به بهره‌برداری رسید.
    پیشنهاد اولیه احداث مترو در تبریز در سال 1369 مطرح شده بود که بنا به دلایلی تا سال 1379 منتفی ماند.
    متروی تبریز از 5 خط (شامل 4 خط اصلی و 1 خط حومه) به طول کلی 100 کیلومتر تشکیل شده‌ که بخشی از این مجموعه شامل تراموا به طول کلی 50 کیلومتر بوده که مطالعات آن از سال 1394 آغاز شده است.
    در زمان کنونی مرحله اول و دوم خط 1 متروی تبریز به طول 11 کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو